В този блог: Handelsblatt цитира Томас Улбрих за атрактивна цена на Volkswagen ID.
Новото при предстоящата електричка на VW е, че вече се казва ID. вместо I.D., ако една точка по-малко има значение. По-важното е, че човекът отговарящ за електрическата мобилност в компанията посочва атрактивна цена за електро модела. Поне базова. Но засега е просто едно изказване, а не потвърдена официално информация.
Планът е ID. да излезе на пазара в началото на 2020 г. и да е по-евтин от e-Golf, което трябва да се постигне чрез намаляване на производствените разходи с 35%. Според Улбрих това е възможно с новата MEB архитектура за електромобили, на която само в първата вълна ще са базирани около 10 милиона превозни средства произведени от различните марки в групата.
Първата MEB електричка ще бъде точно ID. и VW смята, че може да е първата компания пуснала на пазара толкова евтин електромобил. Има индикации, обаче, че второто обновено поколение Renault ZOE ще е на конкурентна цена, постигната с нови инвестиции в по-усъвършенствани компоненти и системи, както и скалиране на производството на сегашното ниво батерии/пробег.
Последното е ключово, тъй като в Renault смятат, че е важно да намалят цените, а не да вдигат пробега (засега).
Явно и във VW ще работят за по-евтини електрички, стига да не прилгат добрия старт типичен за тях трик "евтин, но гол като пушка", след което прилично нарастващ на цена с добавяне на опции и екстри. Това в момента наблюдаваме и при Tesla Model 3, чиято базова цена трябва да е $35,000, но наличните оферти са по-скоро в порядъка от $65000 нагоре. Факт е, че първите версии са от по-скъпите, но акцентът тук е ID. и ако цените на първата предназнаена електричка на VW се окажат в порядъка €25-30000 може да има добър старт.