В този блог: Регулаторите в ЕС одобриха сливането на мобилните услуги на Daimler и BMW.
Това включва car-sharing марките Car2go и DriveNow, които вече са от години на пазара.
Сливането на услугите за мобилност и споделяне на коли на BMW и Daimler следва да доведе до споделяне и на разходите за развитие на съвместната дейност. По-важното е, че на това сливане се гледа като на предизвикателство за Uber и други компании, навлизащи в територията на автопроизводителите.
Услугите за споделяне на коли са все още голямо предизвикателство за операторите. Една от първите и най-големи марки в тази нова пазарна ниша, Autolib, фалира след като не успя да се справи с изключително недобросъвестното използване на собствените си Bollore електромобили, от страна на потребителите, както и всички произтичащи от това проблеми.
Срещу настъпващите в Европа Uber (от САЩ) и Didi (от Китай), изглежда единствено могат да помогнат сливанията от този тип. Но нещата не са толкова лесни.
Тъй като услугите за споделяне на коли се предлага в шест града (Берлин, Дюселдорф, Хамбург, Кьолн, Мюнхен и Виена), BMW и Daimler са задължени да предоставят на други доставчици на мобилни приложения достъп до своите програмни интерфейси. Това означава, че услугите за споделяне на коли на двете компании трябва да могат да се показват и в други мобилни приложения. В добавка, други доставчици на услуги за краткосрочен наем на коли трябва да имат достъп до Moovel.
Досега Daimler и BMW са основали пет съвместни предприятия, които обединяват мобилните услуги на компаниите в пет бизнес направления: споделяне на коли с DriveNow и Car2go, такси услуги, услуги за паркиране, зарядни станции и още едно за потенциални нови предложения за мобилност.
Нашият опит в електрическата мобилност и това, че хората още не са свикнали масово с подобни услуги ни показва, че ще е нужно още време те да добият по-голяма популярност. Междувременно операторите трябва да продължат напред въпреки затрудненията (според Блумбърг DriveNow е на загуба с $17 милиона за 2017, например) или да използват подобни инструменти като сливането, за да оцелеят или да реализират по-бърз напредък.
Очакванията са пазарът на услуги за споделяне на коли да расте с 20% годишно и да достигне $11 милиарда през 2024 г.