Хората се хващат масово за "VW I.D. ще е на цената на дизелов голф" (видео)

Електромобили

В този блог: Тестове на предстоящия масов VW електромобил вървят в Южна Африка.

В средата на декември се разбра, че VW тества първия си предстоящ наистина масов електро модел в Южна Африка, като е пределно ясно, че тестове не се правят само там. Да имаш видео канал иска много работа, но си носи и ползи – компанията е поканила Робърт Люелин и неговото Fully Charged шоу да тества електромобила на място...

Облепен по обичайния за прототип начин, носещият все още концептуалното име I.D. електрически автомобил на VW има доста сходства с показания по автосалоните оригинал. Целта на компанията е да го произвежда под новата модулна MEB платформа и да го предлага, поне в базов вариант, на цена под €30,000.

Ако гледаш клиповете на Fully Charged и по-точно тези с негово участие, значи познаваш стила на Робърт. Той е експресивен и бързо говорещ електромобилен ентусиаст, чийто първи електромобил беше Nissan LEAF 1.

И в този епизод на шоуто Робърт е верен на стила си, но точно това донякъде пречи на обективното представяне и възможността да почерпим конкретна информация. Още в самото начало Робърт изпада в някак странни хвалебствия как задвижващата система на колата му допада още в първите метри. Не пречи да добиеш такова впечатление или да си паднеш веднага, но за целите на теста е добре да се съберат повече данни, които да бъдат представени на публиката.

По време на шофирането в, както се оказва, условия перфектни за електромобил (средна температура, сравнително равни и гладки пътища) Робърт коментира доста неща със своя спътник от VW. Очаквано не виждаме нищо от таблото на колата и не се коментират данни за батерията или мощността, но общият отговор за пробега е 330 - 550 км по WLTP цикъла. От това може да свалим 10-15%, за да получим реалния пробег.

Интересно нещо, което коментират по време на разговора е свистенето на електромотора при скорост над 60 км/ч. Изглежда има още да се работи по това, за да бъде изчистено като недостатък, но то е част от развоя на модела. В сегашните електромобили, които в eCars караме, като BMW i3, Renault ZOE и Hyundai Ioniq, не наблюдаваме такъв досаден недостатък и сме сигурни, че и във VW ще го отстранят, щом се коментира и има нужда и подобрение.

По отношение на зареждането получаваме потвърждение за 125 кВт DC, което е доста прилично, но е интересно дали впоследствие ще могат да увеличат мощността на вече продадени коли, например до 150 или 175 кВт. За AC бордовото зарядно засега се говори за 7.2 кВт монофазно или 11 кВт трифазно като варианти.

Планът на VW е да произвежда по 100,000 от този електро модел в изцяло преоборудвания завод в Цвикау, което ни връща на темата за постигането на по-ниска цена.

Да намериш начин да направиш нов приличен и привлекателен електромобил достатъчно евтин е голямо предизвикателство. Налага се да има и малко игра (на думи), както при Tesla Model 3. Преди години Елон Мъск обяви, че компанията му ще работи масовият модел да се предлага във версия с базова цена $35,000, която все още не се случва. В края на 2018 г. най-евтиният Model 3 стартира от $46,000, а цената в Европа е още по-висока.

Масовият електрически Volkswagen да струва колкото дизелов голф е предварителна маркетинг техника, която за момента изглежда работи изключително добре, поне ако се съди по коментари под YouTube видеото в края на този блог.

В цифри, от VW определят параметрите на I.D., който най-вероятно ще се казва Neo, като базова дена под €30,000 и 550 км пробег. Предвид познатите на всички ни търговски методи на германските автопроизводители, тази цена ще да е за супер базов и гол модел, а пробегът от 550 км (реален 480-500 км) за версията с най-голяма батерия, която версия много трудно ще дойде на цената на дизелов голф. Не че няма по-скъпи и пълни с екстри дизелови голф модели, но е ясно за какво сравнение става дума.

Естествено, само можем да се радваме на идеята масов електромобил с прилично оборудване да не е по-скъп от конвенционален и това неминуемо идва. Всъщност не е трудно да се направи, стига да преглътнеш първоначалната загуба. Преди години от BMW твърдяха, че i3 е на печалба от ден 1, но това просто няма как да е вярно. При малкото произведени бройки и направените големи инвестиции в електромобилна програма е нужно време и определен брой произведени и най-вече продадени коли, за да излезеш на нула, след което и на печалба. Ако вземем за примера Nissan, както бившият изпълнителен директор Карлос Гон обяви преди известно време, компанията излиза на нула от направената около $6 милиарда инвестиция след около 250,000 продадени електромобила.

Но това беше през първите години (2011-2015). Сега батериите са значително по-евтини, има модулни системи за производство и цената на много компоненти също е оптимизирана. Това прави доста възможно пускането на електромобил на сносна цена през 2020 г. Сносна цена за нов електромобил ни звучи като не повече от 50,000 лв с ДДС, с добро ниво на оборудване, около 60 кВтч батерия, над 100 кВт DC зареждане и поне 11 кВт трифазно бордово AC зарядно. Опитът и движението на пазара ни подсказва, че това ценово ниво ще дойде по-скоро някъде през или след 2022 г.

Ето повече за теста на Fully Charged в Африка:

Хора в тази дискусия

Коментари (5)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Добре отразена "новина". Гладки пътища - да, но равни - не. Тестовете са покрай кейпа (Cape Town), и от самото видео дори се вижда че са на прилична височина в близките планини. Също така инженера от VW споменава влажността на въздуха, както и някаква нова система за климатика в колата, включително и охлаждащата/загряваща система за батериите. Много интересно, как и защо избират точно Южна Африка за тестове, при положение че има къде-къде по-приемливи (и близки до Европа) локации. ЮАР не се...

Добре отразена "новина". Гладки пътища - да, но равни - не. Тестовете са покрай кейпа (Cape Town), и от самото видео дори се вижда че са на прилична височина в близките планини. Също така инженера от VW споменава влажността на въздуха, както и някаква нова система за климатика в колата, включително и охлаждащата/загряваща система за батериите. Много интересно, как и защо избират точно Южна Африка за тестове, при положение че има къде-къде по-приемливи (и близки до Европа) локации. ЮАР не се слави изобщо с развитието от към електромобили, зарядни станции с инфраструктура и дори търсене от потребителите. Да, има част от хората, които са заинтересовани, но проблемите в страната на политическо ниво са в пъти по-сериозни от това, как се предвижват хората и с какво. Март месец бях в Йоханесбург, говорих с местни, направих си заключение.

Дали VW ще изкарат "Neo" под 30к евро? - Не. Базовата версия с най-малък пробег - най-вероятно да, но е пак съмнително. По-добре оборудван модел с повече пробег ще е в пъти повече. Предвид че Тесла имат произведени над 300,000 броя със собствен завод за батерии, и че дори Модел 3 не е достигнал цена от 35к USD... аз се съмнявам VW да пуснат директно на пазара, електричка с 500км пробег за 30к евро.

VW ще се опитат, но до къде ще я докарат - само времето ще покаже. 2020-та не е далеч - година и малко. И да не забравяме, че Model Y на Tesla се очаква да бъде показан в първото тримесечие на 2019-та, а на мен резервацията за 3ката си ми седи и чака...

p.s. колко повече големи производители се качат на ел. клона - толкова по-добре за нас, потребителите!

Виж още
Nikola
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Правилно - това го пропуснах - точно за влажността говореше инженерът и че заради нея правят тестовете точно там. Иначе под равни имах предвид, да наистина не е в полето, но като цяло теренът е сравнително спокоен. Интересното е, че каза нещо странно - че настилката в Южна Африка е доста по-груба от тази в Германия или където имаше предвид, но поне в клипа се виждат някакви доста гладки асфалти

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Това му беше другия минус... била по-кофти от в Европа... защо никой никога не се сеща да тества при нас? Имат всичко, което им е необходимо - магистрала от 300 до 450км, планински терени, равни терени, имат горещо лято и средно-студена зима за европейския континент. Имат много кофти пътища, и що-годе добри. Всичко, което би им трябвало за тестове според мен.

Моето приключение в ЮАР говори други неща за настилката на пътищата - поне 10х по-добре от колкото в България, да.. вярно е.. не е...

Това му беше другия минус... била по-кофти от в Европа... защо никой никога не се сеща да тества при нас? Имат всичко, което им е необходимо - магистрала от 300 до 450км, планински терени, равни терени, имат горещо лято и средно-студена зима за европейския континент. Имат много кофти пътища, и що-годе добри. Всичко, което би им трябвало за тестове според мен.

Моето приключение в ЮАР говори други неща за настилката на пътищата - поне 10х по-добре от колкото в България, да.. вярно е.. не е абсолютно "стъкло", но със сигурност не е толкова по-зле от Европа. Пътищата са прекрасни в ЮАР.. дори по средата на "нищото". Повечето магистрали може да не са супер-нови, но определено са доооста добре. Около и в Йоханесбург, има изключителни настилки - при Кейпа е почти същото, но и като цяло инфраструктурата в ЮАР е нещо впечатляващо, особено когато има много хора с разни "мнения", че това е страна от третия свят - пълни глупости!

Както и да е, исках да добавя че пътищата са им супер, ако искаха да тестват кофти такива - трябваше да се насочат към нас или към страни от бившия СССР. Украйна, Беларус, нещо по-така.

Виж още
Nikola
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Този му коментар изглежда наистина странно, защото тя настилката направо лъщи и грам не ми изглежда груба, хем че не съм бил там и не съм виждал, но ето от теб потвърждение, че е доста добре

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

За да тестват при нас трябва да имаме фабрика или развоен център и инженерите ще са директно под ръка.

List of Volkswagen Group factories:

List of Volkswagen Group factories

Може да се види, че VW имат в Южна Африка.

Uitenhage, Eastern Cape

Automotive products:
Engines and Components

Филип Борисов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари