В този блог: Китайската компания NIO показа нов по-малък електрически SUV ES6.
За уточнение, под по-малък имаме предвид по-малък от първия модел на компанията – електрическия ES8, от който NIO твърди, че е реализирала над 10,000 от старта на продажбите по-рано тази година досега.
Според компанията, ES6 е интелигентен електро SUV, с високоякостна хибридна структура от алуминий и усилена с карбон пластмаса. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 4.7 секунди, но има и една необяснима добавка – изявлението за пробега, посочен като 510 км по новия европейски цикъл за шофиране.
Въпросният цикъл не само не е нов, а вече е заменен от WLTP цикъла. По стария "нов еворпейски цикъл" всички производители обявяваха нереалистичен пробег за електромобили и ето това се случва в момента в NIO. WLTP също не отразява точния пробег, но поне е доста по-близо до реалността.
Това, което има като точна информация е капацитетът на батериите (70 и 84 кВтч), от който в комбинация с форм фактора и опит в сферата на електромобилите може да се направи прогноза за пробега, докато моделът излезе на пазара и се видят реалните му способности. При 84 кВтч батерия и това, което виждаме като дизайн и форма за ES6, по-скоро очакваме до около 420 км пробег.
На представянето в Шанхай NIO обяви две версии – Standard и Performance, с начални цени около €46,000 и €51,000 съответно, което е с около €12,000 по-евтино от топ модела ES8.
В Европа не можем, но в Китай при поръчка сега доставките започват от юни 2019 г. Компанията работи активно и за зареждането, като вече е изградила 18 станции за бърза подмяна на батерии покриващи около над 2,000 км магистрали. Другото интересно в развитието на NIO е, че вече са изградени 26 NIO къщи (центрове за преживяване).
Това обаче изглежда е само началото, защото планът е да ги удвоят до края на годината, както и да разширят мрежата от сервизни центрове.
Остава да започнат да обявяват реалистичен пробег и да дойдат в Европа. Не са някакви непостижими неща.