90 кВтч батерия за електрическия Porsche Taycan

Електромобили

В този блог: Стефан Уекбах, който ръководи проекта с първата електро кола на Porsche, сподели повече информация за техническите параметри на Taycan.

Според Уекбах производствената версия на Taycan ще бъде много близка до Mission E концепта, но ще бъде с конвенционални врати. Това не ни изненадва, тъй като е изключителна рядкост голям автопроизводител да запази нетипичните в доста от концептите елементи.

По-важното е, че вече знаем, че батерията на Taycan ще е с около 90 кВтч капацитет, но и още нещо важно - Taycan идва с 22 кВт бордово зарядно, което означава доста по-бързо зареждане от 22 кВт AC зарядна станция, отколкото със 7 кВт монофазно или 11 кВт трифазно бордово. Остава да разберем, дали ще е стандартно. При използващия споделени технологии Audi e-tron, зарядното е 11 кВт, с опция за 22 кВт.

Очаквано, отначало ще се предлага само по-скъпата версия на Taycan, като на този етап компанията е публикувала следната предварителна информация за техническите данни.

  • Мощност - 440 кВт от два електромотора
  • Ускорение 0-100 км/ч - под 3.5 секунди
  • Ускорение 0-200 км/ч - под 12 секунди
  • Пробег - 500 км (NEDC)
  • Зареждане - 4 мин за 100 км пробег

Това с пробега по NEDC не е актуално - вече се използва WLTP стандарт за измерване - а реалният пробег с 90 кВтч батерия вероятно ще е около 400-450 км.

Засега няма официална информация за цената на Taycan, но най-вероятно ще е (поне за начало) над €120,000. И предвид информацията, че Porsche смята да увеличи плана за производство от 20,000 на 40,000 заради интереса, няма причини да смятаме, че цената ще е под €100,000.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари