В този блог: Стефан Уекбах, който ръководи проекта с първата електро кола на Porsche, сподели повече информация за техническите параметри на Taycan.
Според Уекбах производствената версия на Taycan ще бъде много близка до Mission E концепта, но ще бъде с конвенционални врати. Това не ни изненадва, тъй като е изключителна рядкост голям автопроизводител да запази нетипичните в доста от концептите елементи.
По-важното е, че вече знаем, че батерията на Taycan ще е с около 90 кВтч капацитет, но и още нещо важно - Taycan идва с 22 кВт бордово зарядно, което означава доста по-бързо зареждане от 22 кВт AC зарядна станция, отколкото със 7 кВт монофазно или 11 кВт трифазно бордово. Остава да разберем, дали ще е стандартно. При използващия споделени технологии Audi e-tron, зарядното е 11 кВт, с опция за 22 кВт.
Очаквано, отначало ще се предлага само по-скъпата версия на Taycan, като на този етап компанията е публикувала следната предварителна информация за техническите данни.
- Мощност - 440 кВт от два електромотора
- Ускорение 0-100 км/ч - под 3.5 секунди
- Ускорение 0-200 км/ч - под 12 секунди
- Пробег - 500 км (NEDC)
- Зареждане - 4 мин за 100 км пробег
Това с пробега по NEDC не е актуално - вече се използва WLTP стандарт за измерване - а реалният пробег с 90 кВтч батерия вероятно ще е около 400-450 км.
Засега няма официална информация за цената на Taycan, но най-вероятно ще е (поне за начало) над €120,000. И предвид информацията, че Porsche смята да увеличи плана за производство от 20,000 на 40,000 заради интереса, няма причини да смятаме, че цената ще е под €100,000.