В този блог: Днес компанията представи новия e-208, който от есента на 2019 г. ще се предлага и в електро версия.
На пръв поглед, данните на e-208 са сходни с тези, които Renault ZOE ще получи от есента, с което двата модела ще са конкурентни поне откъм технически параметри.
Ето основните данни на Peugeot e-208:
- Мощност: 100 кВт (136кс), 260 Нм
- Ускорение 0-100 км/ч: 8 сек в спортен режим
- Макс. скорост: 150 км/ч
- Термопомпа: Да
- Батерия: 50 кВтч
- Пробег: 340 км по WLTP
- DC зареждане: 100 кВт
- AC бордово зарядно: 11 кВт трифазно
- Тегло: 1455 кг.
Peugeot e-208 отстъпва на Renault ZOE значително само по бордовото AC зарядно, което при ZOE е с мощност 22 кВт. e-208, обаче, компенсира с агресивен и модерен дизайн и външно, и в интериора, което може да му осигури предимство. 11 кВт бордовото зарядно е от LG Chem и (както при Audi e-tron) Peugeot би могла да предложи втора като опция, за 22 кВт зареждане.
Като стана дума за интериора, в оформлението се открояват вече почти дежурните за съвременните коли два екрана, за шофьора и централен, както и спортни седалки, поне във версията на снимката отдолу.
Засега няма информация за цената на e-208, която може да се появи по време на автосалона в Женева, когато е официалната премиера на модела и ще бъдат отворени резервациите.
Излизането на пазара на Peugeot e-208, Opel e-Corsa, Renault ZOE 2.0 и Volkswagen ID 3 е причината LG Chem да увеличава значително капацитета на своята фабрика за батерии в Полша. Толкова, че ще е повече от всичките останали три фабрики на компанията произвеждащи батерийни клетки, заедно. И това не е всичко. LG Chem получи разрешение за строеж на втора фабрика за батерийни клетки в Полша, за да отговори на огромното скорошно търсене за тези и други електромобили в Европа.