Норвежците с нов рекорд за продадени електромобили след старта на доставките на Model 3.
Март беше първият пълен месец за Model 3 в Норвегия и благодарение на завишените от Tesla доставки през изминалите 30 дни регистрациите на електромобили са скочили до 58% от ново регистрираните превозни средства в страната.
Норвежците отдавна са на първо място по брой електромобили и по всичко личи, че тази година позицията им допълнително ще се затвърди с навлизането на Model 3, Audi E-Tron и електрическият Mercedes-Benz EQC.
През 2018 продажбите на електромобили в Норвегия са нараснали с 40%, като общо 31.2% от всички продажби на леки автомобили за годината са били изцяло електрически.
Това един доста добър процент, като се имa предвид не особено големият избор от налични модели по това време.
Tesla достави около 1,000 бройки Model 3 през втората половина на февруари, но от началото на март доставките за някои европейски пазари започнаха да се увеличават значително.
Увеличението е особено забележимо в Норвегия, където през март са били доставени над 5,300 бройки Model 3 и колата веднага се е наредила на първо място по продажби и то с голяма разлика.
Ако добавим и ново регистрираните плъгин хибриди към електромобилите общият процент скача на почти 70, което е сериозна индикация за бъдещето на автомобилите задвижвани от ДВГ.
С това темпо норвежците определено са на път да изпълнят мисията си и през 2025 всички нови превозни средства, които се регистрират в страната да са електрически.
Въпреки редицата логистични проблеми и забавяне на доставките на някои пазари по всичко личи, че Model 3 се движи доста добре и на други места.
През март Model 3 е бил най-продаваната кола в Холандия и само след няколко седмици доставки се е наредил на пето място в класацията а най-продавани леки автомобили в страната.
През март са били доставени над 1,000 бройки в Швеция и рекордни 752 бройки Model 3 в Австрия и въпреки че сумарно това представлява едва половината от поръчките за Европа, които с около 15,000, Mъска сподели, че компанията се е справила с много големи логистични проблеми и от тук нататък всичко трябва да се случва по-гладко.