Доста нови електромобили се задават през тази година и един от тях е Peugeot e-208, чието производство започна официално в края на март.
По-рано тази година от Peugeot представиха електрическата версия на своя модел 208, а тази седмица научаваме от френските медии, че в края на март първата произведена бройка е излязла от поточната линия в завода на Peugeot в Търнава, Словакия.
На пръв поглед, данните на e-208 са сходни с тези, които Renault ZOE вероятно ще в обновената версия, която се очаква по-късно тази година и по всичко личи, че двата модела ще са конкурентни поне откъм технически параметри.
Гледайки характеристиките на е-208, се виждат доста сходни параметри с тези на Renault Zoe и може би е-208 изостава само при бордовото AC зарядно, което е с мощност от 11 вместо 22 кВт.
Ако оставим това настрана, електромотор с мощност 100 кВт (136 к.с), батерия с капацитет от 50 кВтч и обявен пробег от 340 км с едно зареждане по WLPT стандарта, звучат като съвсем достатъчни за пободен тип кола предназначена за каране в градски условия и на сравнително кратки разстояния.
Батерията ще може да се пълни до 80% на DC станции с мощност до 100 кВт в рамките на 30 минути, а пълното зареждане на по-слаби станции ще отнема до пет часа.
От Peugeot дават осем годишна гаранция на батерията или 160,000 км, като след изминаването на това разстояние тя трябва да поддържа поне 70% от капацитета си.
Все още няма официално обявена цена за е-208, но очакваме съвсем скоро да я научим. На официалната страница на Peugeot има публикувани примерни цифри, които сравняват месечната поддръжка на електрическата с дизеловата версия и според, които карането на е-208 ще струва средно с 45 евро по-малко на месец.
Продажбите трябва да започнат през есента или най-късно в началото на следващата година.