Като част от пилотен проект, Skoda дава десет бройки от своя e-Citigo на избрани клиенти в родна Чехия.
Целта на този проект е да се събере ценна информация от различните видове клиенти, които ще използват малките електромобили и след това тя да се използва за потенциални промени преди старта на серийно производство по-късно тази година.
Сензорите на всички тествани коли ще записват данни, като например външната и вътрешната температура и ускорението на превозното средство, а след това цялата информация ще бъде автоматично изпращана в отдела за техническо развитие на Skoda за анализ.
Scoda e-Citigo е базиранa на VW e-UP и това, което знаем за нея до момента е, че се очаква да струва около 19,000 евро.
Производствената версия трябва да разполага с два пъти по-голяма батерия от e-UP (37,4 кВтч) и с нея да може да се изминават 270 км по WLTP стандарта.
Сегашната Volkswagen e-Up батерия е направена с 204 акумулаторни клетки от Sanyo/Panasonic с по 25 Ah всяка в 102s2p конфигурация.
Очаква се Volkswagen e-Up 2.0 и SKODA e-Citigo да получат 50 Ah клетки от Samsung SDI, но тъй като и CATL доставя батерии на VW Group, не е изключено и техни клетки да намерят място в двата мъника.
От VW наскоро споделиха, че възнамеряват да спрат производството на версията на UP с ДВГ и да го направят само електрически, но засега все още няма индикации за действия в тази посока.
През следващите четири години Skoda Auto ще стартира най-голямата инвестиционна програма в своята история. Компанията планира да инвестира над 2 милиарда евро в електрическа мобилност и до края на 2022 да представи общо 30 нови модела, от които поне 10 да бъдат частично или изцяло електрифицирани.
Освен това от началото на 2020 г. всички търговски партньори на Skoda в Чехия ще разполагат със зарядни станции в своите търговски и сервизни обекти и ще допринасят допълнително за разширяването на местната инфраструктура за зареждане.