Последният доклад за продажбите на електрически превозни средства и иновации от Центъра за автомобилно управление (CAM) сравнява няколко от най-големите пазари на електрически превозни средства по света.
Според последното проучване на индустрията, продажбите на електрически превозни средства ще продължат да набират скорост през 2019 г. - въпреки спада в общия брой нови регистрации на леки превозни средства.
Центърът за автомобилно управление (CAM) посвещава последния си анализ на тенденциите в продажбите през първите три месеца на 2019 г.
За тази цел екипът на проф. Д-р Стефан Братцел анализира данните от регистрациите на нови електрически превозни средства на най-големите пазари през първото тримесечие на 2019 г. и ги сравни с цифрите за първото тримесечие за 2018 г.
Пазарите, които това проучване разглежда са Китай, САЩ, Норвегия, Германия , Великобритания, Франция и Холандия.
Според доклада на CEM общият брой на новите регистрации е спаднал, но търсенето на електромобили и плъгин хибриди показва висок темп през първите три месеца на 2019.
Германия отбелязва стабилен, но бавен напредък, а Холандия привлича вниманието с ръст в новите регистрации на електромобили през първото тримесечие и пазарен дял от 10%, което е над средното ниво.
В сравнение с първото тримесечие на 2018 г., търсенето на електромобили в Китай се е увеличило повече от два пъти през първото тримесечие на 2019 г., докато като общият пазар се е свил с 11%.
През първото тримесечие на тази година продажбите в Китай са скочили до близо 300,000 и въпреки че пазарът като цяло се е свил с 11% спрямо същия период на миналата година, новите регистрации на електрически превозни средства са скочили от 2% на 4,7%.
В Норвегия процентът на нови регистрации на електрически превозни средства удари нов рекорд през март достигайки до 61% (Q1 2018: 48%).
САЩ остават вторият по големина пазар на електрически превозни средства, но там новите регистрации на електромобили са се увеличили само с 11 на сто до 61,000 хиляди спрямо първите три месеца на 2018.
Пазарният дял на електромобилите се е увеличил от 1,3% на 1,5%, като поне половината от електромобилите в движение в САЩ са на Tesla.
Какво се случва в Германия?
При стагнация на общият пазар на автомобили през първото тримесечие на 2019 в Германия са регистрирани общо 23,300 нови електрически превозни средства, което е спомогнало за увеличение на общия им пазарен дял от 2,0 на 2,6%. Интересното е, че докато продажбите на електромобили са се увеличили със 75%, продажбите на PHEV са намалели с 13%.
Най-продаваният модел през първото тримесечие в Германия беше Tesla Model 3 (около 3,200 бройки), следван от Renault Zoe (2,700) и BMW i3 (почти 2,000).
В Обединеното кралство динамиката на продажбите на електрически превозни средства с намаляващ общ пазар (-2,4%) е слаба, но все пак се отчита малък ръст от 2,8% в новите регистрации макар пазарният дял да остава почти непроменен с покачване от 2% на 2,1%.
Франция върви горе долу наравно а с Германия по отношение на темповете на растеж. През първото тримесечие на тази година там са регистрирани 14,500 нови електрически превозни средства, което е увеличило пазарният им дял от 2% на 2,6%
Холандия, от друга страна, показва огромна динамика в бавно сриващият се пазар (-14.4%) и там продажбите на електрически превозни средства са се увеличили със 132% до 10,400 бройки. Този ръст се изразява в скок на пазарния дял на новите регистрации от 3,3% на малко над 9,0%.