Европейският автомобилен пазар регистрира седмия си пореден месец на спад през март тази година.
Текущата политическа и икономическа несигурност, включително липсата на яснота по отношение на Brexit, заедно със загрижеността на потребителите за забрана на дизеловите горива в градовете се отразява негативно на общото търсене.
Миналия месец 19 от 27-те пазара, включени в тази статистиката на JATO, отбелязаха отрицателни резултати - включително 10 от най-големите пазари в Европа.
Известен принос за този спад, макар и все не особено значителен, имат по-чистите превозни средства, които през март отчетоха рекорден брой регистрации.
През март в Европа са продадени над 125,000 електрифицирани модела, от които близо 60,000 са били изцяло електрически.
Продажбите са се увеличили с 38% спрямо миналата година поради засилване на интереса към електромобилите в Норвегия, Испания, Германия и Холандия, а електрифицираните модели съставляват 3,5% от общия пазар по статистиката от първите три месеца на 2019.
Сериозен принос за ръста от началото на годината в Европа има и Tesla, чиито Model 3 за нула време се нареди в топ 25 по най-продавани марки в Европа.
Регистрациите на Model 3 скочиха от 3,747 през февруари до 15,771 бройки през март, което направи колата най-продаваният електромобил в Европа.
Втората най-продавана електрическа кола в Европа през март беше Renault Zoe с 4,361 бройки, следвана от Nissan Leaf с 3,917 бройки и BMW i3 с 3,632.
Hyundai са успели да акумулират 1,893 продажби на Kona през март, докато Kia са продали 1,636 бройки от Niro EV.