Швейцарската компания Ecovolta е електрифицирала едно от тежкотоварните превозни средства на Aebi Schmidt, която е специалист по поддръжката на зелени площи в предизвикателни терени като ски пистите.
Транспортерът eVT 450 Vario в момента работи на 1,300 метра надморска височина в алпийското село Стоос.
Преобразуваният модел има мощност от 80 кВт, задвижване на всички колела и полезен товар до пет тона.
Дванадесетте литиево-йонни батерии на Ecovolta са с общ капацитет от 120 кВтч и могат да бъдат заредени до 80% в рамките на четири часа.
eVT 450 Vario разполага с четири задвижващи колела и безстепенна хидростатично-механична трансмисия, която може да бъде превключвана от гуми вериги, ако е необходимо. Максималната скорост на превозното средство е 45 км/ч (с гуми) и 25 км/ч (с вериги).
eVT 450 Vario може също така да бъде оборудвано с плосък или затворен корпус в зависимост от товара.
Tobias Weissenrieder, ръководител на техническото звено (R&D и управление на продуктите) в Aebi Schmidt казва, че са им били необходими само пет месеца, за да се премине от идеята към изпълнението на проекта.
За Ecovolta иновацията е нейният патентован дизайн на батерията, който според тях позволява лесно персонализиране чрез стандартизация.
Батерията evoTractionBattery е сертифицирана и притежава хармонизирани нива на капацитет, електроника и размери.
Наличните напрежения варират от 24 до 96 V и капацитет от 2,5 до 15 кВтч. До 16 батерии могат да бъдат свързани последователно, ако е необходимо, или до 32 струни паралелно, позволявайки напрежение на батерията между 24 и 829 V и общ капацитет до около 7,600 кВтч.
Ecovolta е дъщерно дружество на Swiss ecocoach, специалист по автоматизация, който в момента изгражда съоръжение за производство на батерии в Швейцария.