От няколко години насам немските автопроизводители търсят варианти да не са изцяло зависими от азиатците за доставки на батерии.
Още през 2016 те знаеха че, за да достигнат годишен капацитет от 3 милиона електрически превозни средства между всичките си марки (VW, Audi, Porsche и др.) през 2025 г., ще трябва да изградят собствен завод за батерии.
В крайна сметка плановете се промениха и VW обяви, че компанията е сключила договори за доставки на батерии на стойност $48 милиарда с някои от големите установени в бранша компании.
Но миналата година изпълнителният директор на VW Хърбърт Дийс заяви, че не иска да става зависим от тези производители. През октомври 2018 г., Manager Magazin съобщи, че Volkswagen е в преговори със SK Innovation за съвместна гигафабрика в Европа.
Сделката изглеждаше подобна на тази между Tesla и Panasonic, но в крайна сметка тя пропадна, защото LG Chem, от които VW също взима батерии, заплаши, че ще спре доставките ако сделката се случи.
От VW явно вече са съвсем наясно с това, че трябва да си направят собствена фабрика и именно към такива действия се преминава.
В началото на тази седмица Ройтерс съобщи, че на високо ниво в компанията се обсъжда старта на строеж на фабрика за батерии в Германия и официална информация за локация и годишен капацитет в гВтч ще бъдат обявени съвсем скоро.
VW вече отвори резервациите за първият си масов електромобил ID.3 и по предварителни данни за първата седмица има натрупани над 15,000 резервации.