Yamaha дебютира новия си електрически скутер - Yamaha EC-05, който е съвместна разработка с тайванската компания за електрически скутери Gogoro.
Двете компании сформираха партньорство миналата година с цел включване на трансмисията на Gogoro в електрическите скутери на Yamaha.
Сега получаваме и плодовете на това партньорство под формата на Yamaha EC-05.
Скутерът е със дизайн на Yamaha, докато вътре почти всичко е направено от Gogoro, което значи че този модели ще има доста сходни параметри с електрическите скутери на Gogoro 2 Series.
Окончателните характеристики на Yamaha EC-05 все още не са обявени, но ако трябва да се направи предположение поне за максималната скорост, тя вероятно ще е в диапазона 85-95 км/ч и над 100 км/ч при наличието на две батерии.
Gogoro е може би най-известна със своите сменяеми батерии и станции за зареждане. Скутерите на Gogoro могат да поемат две батерии с голям капацитет. Батериите могат да се зареждат у дома или да се сменят в една от над хиляда станции за смяна на батерии, пръснати из цял Тайван.
Gogoro наскоро подобри енергийната плътност на своите батерии, като премине към използването на литиево-йонни батерии с 2170 клетки.
Доставките на Yamaha EC-05 се очаква да започнат през август, като първоначално скутерът ще се предлага само в Тайван. Най-вероятно на по-късен етап тази или в началото на следващата година тези скутери ще стигнат и до Европа.
Електрическите скутери на Gogoro вече се разпространяват в Европа по различни програми за споделяне на скутери, а междувременно компанията продължава да проучва активно възможности за партньорства.
По-рано тази година Yamaha влезе в партньорство с Honda, Kawasaki и Suzuki, за да улесни формирането на официален стандарт за електрически мотоциклети с възможност за смяна на батерията.
Освен това неотдавна разкрити патенти показват, че компанията работи и по свой собствен електрически мотоциклет Yamaha R1, чието развитие може да се следи поетапно.
Смяната на батерията определено е едно доста добро решение за електрическите скутери и ще бъде интересно да видим дали и други страни ще използват идеята на Gogoro в Тайван и ще инсталират подобни зарядни станции за електрически скутери.
Все пак не всеки разполага с гараж и може да си зареди скутера вкъщи въпреки че тези батерии могат да се зареждат и в домашни условия, но възможността да заредиш батерията навън със сигурност ще е в плюс.