26-тонният D Wide Z.E. камион, представен от Renault Trucks преди почти една година, вече се използва тестово в района на Лион. Първият предсериен модел на електрическия камион вече събира отпадъци от улиците на Мейзьо.
D Wide Z.E. е вариант, специално оптимизиран за транспортиране на отпадъци, но също така се предлага и в електрическа версия като модел за доставки на стоки.
Според Renault, депонирането на отпадъци е област на приложение, за която електрификацията е особено подходяща. Превозните средства за изхвърляне на отпадъци трябва да се движат в режим стоп-и-ход, със средно 300-800 спирания на операция.
Това води до висока консумация на гориво и завишено излъчване на вредни емисии от бързото износване на материали. При електрическите превозни средства, които използват главно двигателя за спиране, спирачната система е подложена на по-малко напрежение.
26-тонният Renault Trucks D Wide Z.E. има два електромотора с обща мощност 370 кВт, които гарантират постоянна мощност от 260 кВт.
Камионът е оборудван с батерия с капацитет от 200 кВтч, която трябва да му стига за пробег от около 200 км. Хубаво е ,че има опция за бързо зареждане с мощност до 150 кВт и батерията може да се презареди напълно в рамките на 1-2 часа на DC станция.
Този камион е разработен с помощта на Френската агенция за управление на околната среда и енергията (ADEME, по програма „Инвестиране за бъдещето“).
Електрическите камиони на Renault Trucks, които трябва да бъдат пуснати на пазара в края на 2019 г., ще се произвеждат в завода на компанията в Калвадос, Нормандия.