Няколко седмици преди официалната премиера на модела, Porsche публикува официални снимки на интериора на първия си електрически автомобил – Taycan. За дизайнерите на Porsche, вдъхновението за вътрешното оформление, което виждаме, идва от оригиналния модел 911 от 1963 г.
Напоследък започва да се случва и с германските компании – когато покажат концептуален интериор, да запазят голяма част от него в производствена версия. В случая, екипът на Porsche е решил да запази в много голяма степен интериора от показания преди няколко години концепт Porsche Mission E.
Според компанията, дизайнерите са били изключително наясно с факта, че трябва да предложат балансирано решение. А именно, хем да е модерно технологично с управление на функциите от сензорни екрани, хем те да не са твърде големи и да оставят "компютърно" усещане.
По думите на Гонтимур Майснер от дизайнерския екип, "Пропорциите са настроени като за шофьора, защото не произвеждаме смартфони на колела. Затова избрахме централна конзола, което е важно за усещането за спорна кола".
Напоследък в Porsche правят заигравки с Tesla и това е поредната, но наистина всяка компания има собствен път е важно да го следва, като същевременно се развива в крак с тенденциите.
Екранът зад волана на Taycan е нещо, което възприемаме като типично Porsche Design решение, продиктувано от желанието за открояване от тълпата. Формата наподобява леко бумеранг и диагоналът се води 16.8 инча, с уговорката, че изглежда малко трудно да измериш диагонала на този екран. Екранът е не само заоблен, но няма рамка и е извит, с поляризиращ филтър против отблясъци. Според колегите от electrive, поглед от пасажерското място показва, че ефектът на филтъра е постигнат, но има друг потенциален дискомфорт когато си на шофьорското място.
Той се изразява в това, че в зависимост от позицията на шофьора, воланът може да закрива сензорните панели в краищата на екрана за контрол на светлините и шасито. Предстои да разберем от реални потребителски отзиви дали това наистина ще бъде възприемано като неудобство.
Чудесно е да имаш избор и в тази връзка на шофьорския екран има четири възможни изгледа.
- Класически – с кръгъл датчик за скоростта на мястото на традиционния оборотомер. В този вариант се показва също мощността, рекуперацията, оставащия пробег, режимите на шофиране и др.
- Карта
- Пълна карта
- Pure – ограничен до съществените данни (например за нощно шофиране).
Класическите бутони също са намалени до най-съществените – повечето функции се контролират от централния екран (с обновено ръководство за насоки) или от 8.4-инчовия екран в централната конзола, който вибрира при докосване с пръст. На горния екран се показват навигацията, телефона, медия и функциите за комфорт, а на долния климатичната система. В горната част на този екран е контролът за климатика и размразяване, което според Майснер се изисква по закон. Под тях има панел за дистанционно управление с разпознаване на почерк, който замества стандартните кръгли елементи.
Вентилационните отвори вече не се контролират механично, а от екрана, като при Tesla. Потокът на въздуха се контролира дигитално, с автоматизирани функции. При поръчка на опционалния четири-зонов климатик има и втори екран отзад.
Като стана дума за опции – една изпъква особено – екран за предния пътник. Някои колеги дори посветиха отделни блогове на този екран, тъй като от Porsche дойде информация, че на него пътникът може да гледа видео в движение, без шофьорът да може да го вижда и съответно да се разсейва.
На този екран се показват функциите от екрана в централната конзола, но от съображения за сигурност е ограничен достъпът до настройки като тази за окачването, достъпни само за шофьора. Ако пък не си поръчаш този екран, на негово място може да има само капак в черен лак. Иначе казано, не се предлагат различни декоративни панели. Те са само за вратите и може да са от дърво, карбон, алуминий или текстил.
Остана да кажем за стартирането на Taycan – традиционно за Porsche то остава отляво, като на мястото на паленето с ключ вече има бутон. И още една класика (всъщност единственият противоречив елемент вътре в компанията според Майснер) – в Sports Chrono пакета на таблото е монтиран традиционен часовник.
Като цяло интериорът на Taycan ни изглежда много модерен и балансиран, с нотки на спортна класика от миналия век, но и прилична доза цифровизация. Повече ще разберем при първия ни досег с Taycan, който може да стане тази есен.