Наред с обявяването на e-tron Sportback в САЩ през изминалата седмица oт Audi дойде и нова информация за направени подобрения в SUV версията на модела.
За Sportsback версията бе споменато, че има подобрена ефективност заради направени промени по аеродинамиката на колата, но след това стана ясно, че са правени промени както на софтуерно така и на хардуерно ниво.
Тези промени са отразени и SUV версиите на e-tron и благодарение на тях Audi e-tron 50 и 55) ще са по-функционални и ще могат да изминават до 25 км повече по WLTP сметки.
Или казано с други думи в реални условия с този малък бонус e-tron SUV ще трябва да се справя без проблем с около 340-350 км. Също така, използваемият капацитет на по-голямата батерия, е леко увеличен. Досега можеха да се ползват макс. 83,6 кВтч от общо 95 кВтч, но Audi отпуска още мъничко местенце и вече ще могат да се използват 86,5 кВтч от общия капацитет.
Лошата, ако можем така да я наречем, част на тези хубави новини е, че тези промени няма да са достъпни за настоящите собственици на e-tron, на които колата е вече доставена.
Софтуерът на задвижващата система е оптимизиран, особено частта за взаимодействието между двата електромотора на предния и задния мост. Ако само задният електромотор е отговорен за задвижването по време на нормално шофиране с ниски изисквания за мощност, предният минава на работа в друг режим с минимална загуба на ресурси.
Сред другите споменати оптимизации по e-tron SUV са системите за термично управление и рекуперация.
Подобрена система за термично управление
Инженерите също са направили подобрения в охлаждането. Гъвкавата система за термично управление, която се състои от четири отделни вериги, е преработена и сега регулира температурата на компонентите с високо напрежение още по-ефективно.
Обемните потоци във веригата на охлаждащата течност са намалени, което означава, че помпата използва по-малко енергия. Усъвършенстваната система за охлаждане продължава да гарантира бързо зареждане с постоянен ток, дълъг живот на батерията, и възпроизводими характеристики дори при големи натоварвания.
Стандартната термопомпа използва отпадъчната топлина от батерията, за да поддържа колата топла отвътре. В зависимост от външната температура, това може да увеличи пробега на Audi e-tron с до десет процента.
Подобрена система за рекуперация
Иновативната система за рекуперация допринася с около 30% от общия пробег на колата, която може да си възстановява енергията по два начина: чрез пускане на педала на газта и чрез натискане на спирачката.
И в двата случая електромоторите функционират като генератори и преобразуват кинетичната енергия в електрическа. Рекуперационната система също така осигурява променливо регулиране на възстановяването на енергията между двата електромотора, както в режим на движение, така и при спиране.
SUV варианта с по-малката 71 кВтч батерия може да се вземе доста изгодно в Норвегия, където стартовата му цена е около $55,000, докато по-голямото му братче e-Tron 55 Quattro се продава в Германия за около 80,000 евро.