Един милион километра е разстояние, което не се изминава толкова лесно, дори ако си всеки ден зад волана.
Но затова пък светът е голям и маниаци от всякакъв тип се намират значително лесно.
Хансйорг Геминген е от Германия и толкова обича своя Model S и шофирането като цяло, че от 2014 г. насам е изминал 1 милион километра с него.
Бързи сметки показват средно изминавани по 600 км на ден, което си е доста въртене на геврека за човек, който не кара такси или камион/бус за междуградски доставки.
Това не е всичко, обаче! Хансйорг всъщност е изминал още повече разстояние карайки само електромобил тъй като има навъртени и 600,000 км на първия Tesla Roadster.
Най-големият въпрос тук, разбира се, е, как се справя колата след толкова пробег и какво се е случило с нея през тези 6 години интензивно каране и зареждане?
Повечето модели на Tesla се представят доста добре и след 500,000 км пробег и отгоре, но ранните версии на Model S имаха проблеми със задвижващата система и Геминген е бил точно с една от тях.
За изминатото разстояние от 1 милион километра той е сменял два пъти батерията и три пъти задвижващата система на колата. Добрата новина по тази линия е, че втората батерия е с много малко загуби след изминати близо 500,000 км.
След подобренията от Tesla по задвижващата система си личи, че в началото е имало доста проблеми, защото с третата най-нова система, която е сложена на колата на Хансйорг вече има изминати 680,000 км.
Интересно ще бъде видим повече инфо и цифри, когато германецът успее да постигне следващата си цел, да докара пробега на тази кола до 1 милион мили.
Повечето проблеми, които Геминген имал с колата в началото са били покрити от гаранцията и разходите му са били минимални, като изключим смяната на гуми.
Tesla очевидно се справя доста добре с производството на здрави и издръжливи превозни средства и по всичко личи, че през следващите 5-6 години по тях ще има още подобрения.
Мъск редовно си поставя високи цели и поне досега успява да държи темпо и ниво с изпълнението им, въпреки че често е със закъснения.
За Model 3 бе споменато, че е направен да издържи 1 милион мили, докато за батериите беше казано, че губят незначителна част от капацитета си след 500,000 км пробег.
Догодина може да стане още по-интересно, ако Tesla е готова с новата си разработка и ще видим на бял свят първа батерия, която може да издържи 1 милион мили.