Турция инвестира $3,7 милиарда в нова местна марка за електромобили

Електромобили

Турция ще инвестира сериозна сума в местно производство на електромобили под новата държавна марка TOGG.

В края на миналата седмица турският президент Реджеп Ердоган представи няколко прототипа на изцяло електрически превозни средства, които ще предлагат в страната от 2022 под марката TOGG.

Инвестицията на стойност $3,7 милиарда ще осигури възможност за изграждането на завод, от който да излизат по 175,000 коли на година.

Освен продажби на местно ниво компанията планира да направи марката международна и да продава също извън Турция.

Заводът, в който ще се правят електромобилите на TOGG се строи в Бурса и ще бъде готов следващата година, а в него се очаква да работят около 4,300 души.

Наред с това ще се работи и по изграждането на зарядна инфраструктура, за да може при излизането на първия модел на марката през 2022 да има и добро количество зарядни станции в страната.

Представеният първи SUV прототипен модел е със леко преработен дизайн на Pininfarina от 2017.

Turkey’s Automobile Joint Venture Group (TOGG) е създадена съвместно от: Anadolu Group, BMC, Kok Group, мобилният оператор Turkcell и Zorlu Holding, която притежава Vestel.

Ръководител на TOGG ще бъде бившият изпълнителен директор на Bosch, Гуркан Каракас, а на поста COO ще се подвизава Серхио Роша, който е бивш изпълнителен директор на General Motors за Корея.

При представянето на марката не бе споделена почти никаква техническа информация, но поне има някаква яснота за ориентировъчен пробег, ускорение и мощност на зареждане.

Изначално се планира предлагане на RWD версия с един електромотор (200 к.с) и АWD версия с два електромотора (400 к.с).

Моделът с един електромотор би трябвало да изминава не по-малко от 300 км с едно зареждане, докато за по-големият е даден пробег от над 450 км.

Ускорението от 0 до 100 ще става съответно за 7,6 и 4,8 секунди, а зареждането на всички модели на марката ще може да става с мощност до 150 кВт.

Компанията разглежда също и възможности за добавяне на система за автономно управление на по-късен етап.

Ето как изглежда този SUV и отвътре

Хора в тази дискусия

Коментари (5)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
  1. гост

Като изключим тоя неандерталец от Анадола, който също се вижда на снимката, автомобила не изглежда никак зле.Ако предложат подходяща цена - защо пък не.Турция е страна с традиции в автомобилостроенето и имат ли осигурено финансиране могат да се справят с производството.Дано въпросното финансиране не е само с цел сплашване и да покажат, че дори и Фолксваген да ги отреже могат и сами - времето ще покаже.

  Прикачени
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
  гост

И аз се замислих дали след като VW ги отряза не са си казали...майната им на тия немци, ще си действаме сами

Иначе има потенциал със сигурност в този модел, а те вече се занимават активно и произвеждат и електрически автобуси хората, така че там нещата си вървят.

Да му мислим ние тук с нашите кютуци управляващи кога ще видим и прашинка от такава сума за електрическа мобилност

  Прикачени
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
  гост

Ето бе, ето, автобусна зарядна станция пред Симеоновския лифт. Кьорав автобус не видях ама станция има, парите са усвоени.

  Прикачени
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
  гост

Ето го и производителят. Не съм чувал за тях.

  Прикачени
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
  гост
Все още няма пуснати коментари
elektromobili-2020
ignor-tv.jpg
welcome-ecars.jpg