Турция инвестира $3,7 милиарда в нова местна марка за електромобили

Електромобили

Турция ще инвестира сериозна сума в местно производство на електромобили под новата държавна марка TOGG.

В края на миналата седмица турският президент Реджеп Ердоган представи няколко прототипа на изцяло електрически превозни средства, които ще предлагат в страната от 2022 под марката TOGG.

Инвестицията на стойност $3,7 милиарда ще осигури възможност за изграждането на завод, от който да излизат по 175,000 коли на година.

Освен продажби на местно ниво компанията планира да направи марката международна и да продава също извън Турция.

Заводът, в който ще се правят електромобилите на TOGG се строи в Бурса и ще бъде готов следващата година, а в него се очаква да работят около 4,300 души.

Наред с това ще се работи и по изграждането на зарядна инфраструктура, за да може при излизането на първия модел на марката през 2022 да има и добро количество зарядни станции в страната.

Представеният първи SUV прототипен модел е със леко преработен дизайн на Pininfarina от 2017.

Turkey’s Automobile Joint Venture Group (TOGG) е създадена съвместно от: Anadolu Group, BMC, Kok Group, мобилният оператор Turkcell и Zorlu Holding, която притежава Vestel.

Ръководител на TOGG ще бъде бившият изпълнителен директор на Bosch, Гуркан Каракас, а на поста COO ще се подвизава Серхио Роша, който е бивш изпълнителен директор на General Motors за Корея.

При представянето на марката не бе споделена почти никаква техническа информация, но поне има някаква яснота за ориентировъчен пробег, ускорение и мощност на зареждане.

Изначално се планира предлагане на RWD версия с един електромотор (200 к.с) и АWD версия с два електромотора (400 к.с).

Моделът с един електромотор би трябвало да изминава не по-малко от 300 км с едно зареждане, докато за по-големият е даден пробег от над 450 км.

Ускорението от 0 до 100 ще става съответно за 7,6 и 4,8 секунди, а зареждането на всички модели на марката ще може да става с мощност до 150 кВт.

Компанията разглежда също и възможности за добавяне на система за автономно управление на по-късен етап.

Ето как изглежда този SUV и отвътре

Хора в тази дискусия

Коментари (5)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Като изключим тоя неандерталец от Анадола, който също се вижда на снимката, автомобила не изглежда никак зле.Ако предложат подходяща цена - защо пък не.Турция е страна с традиции в автомобилостроенето и имат ли осигурено финансиране могат да се справят с производството.Дано въпросното финансиране не е само с цел сплашване и да покажат, че дори и Фолксваген да ги отреже могат и сами - времето ще покаже.

Ники
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

И аз се замислих дали след като VW ги отряза не са си казали...майната им на тия немци, ще си действаме сами

Иначе има потенциал със сигурност в този модел, а те вече се занимават активно и произвеждат и електрически автобуси хората, така че там нещата си вървят.

Да му мислим ние тук с нашите кютуци управляващи кога ще видим и прашинка от такава сума за електрическа мобилност

Стефан Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Ето бе, ето, автобусна зарядна станция пред Симеоновския лифт. Кьорав автобус не видях ама станция има, парите са усвоени.

Влади Иванов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Ето го и производителят. Не съм чувал за тях.

Влади Иванов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари