Renault представи официално електрическата версия на Twingo и сподели, че продажбите ще стартират преди края на тази година.
Най-новият електромобил в семейството на Renault няма да може да се зарежда на DC станции, но за сметка на това пък идва с течно охлаждане на батерията, нещо което го няма дори в най-новия модел ZOE.
В Twingo обаче има редица компоненти, които споделя и ZOE и това са електромоторът, системата за рекуперация и силовата електроника. Като се има предвид, че колата е предимно за градски условия, липсата на възможност за бързо зареждане вероятно не е супер проблем.
По данни от Renault в градски условия пробегът на Twingo Z.E е около 250 км по WLTP стандарта, но комбинираният е посочен като 180 км.
Батерията е с капацитет 21.3 кВтч, а зареждането на AC станция с мощност 22 кВт трябва да добави 80 км пробег в рамките на 30 мин. Зареждането до 80% отнема малко повече от час при 22 кВт и малко над четири часа при монофазно зареждане със 7.2 кВт. 22 кВт зареждане може да направи Twingo Z.E. шампион като ZOE, заради възможността за бързо зареждане от масовите AC 22 кВт зарядни станции.
Все още няма информация за точните размери на колата, но се споменава, че батерийните клетки ще идват от LG Chem. Ето известните стойности досега:
- Тегло: 1,112 кг.
- Раход: 16.3 кВтч/100 км
- Макс. скорост: 135 км/ч
- Ускорение от 0 до 50 км/ч: 12,6 сек
- Обем на багажника: 240 л.
Разход 16.3 идва малко множко и ако е такъв в реални условия 250 км с 21.3 кВтч батерия ще ги бъде много трудно. С други думи, спрямо този капацитет разходът на енергия ще трябва да се около 8 кВтч/100, за постигане на 250 км пробег. 180 звучи по-реалистично и вероятно ще е оптималното възможно.
Twingo Z.E. би трябвало да споделя повечето си компоненти, ако не и цялата платформа с новия Smart 4 four ED, което да позволи по-ниски производствени разходи.
Ето и една снимка на количката отвътре, а по-подробно очакваме да я видим съвсем скоро на изложението в Женева, което започва на 5 март. Тогава се надяваме да разберем и цената, която най-живо интересува повечето от нас.