Продажбите на Renault Twingo Z.E. започват в края на 2020

Електромобили

Renault представи официално електрическата версия на Twingo и сподели, че продажбите ще стартират преди края на тази година.

Най-новият електромобил в семейството на Renault няма да може да се зарежда на DC станции, но за сметка на това пък идва с течно охлаждане на батерията, нещо което го няма дори в най-новия модел ZOE.

В Twingo обаче има редица компоненти, които споделя и ZOE и това са електромоторът, системата за рекуперация и силовата електроника. Като се има предвид, че колата е предимно за градски условия, липсата на възможност за бързо зареждане вероятно не е супер проблем.

По данни от Renault в градски условия пробегът на Twingo Z.E е около 250 км по WLTP стандарта, но комбинираният е посочен като 180 км. 

Батерията е с капацитет 21.3 кВтч, а зареждането на AC станция с мощност 22 кВт трябва да добави 80 км пробег в рамките на 30 мин. Зареждането до 80% отнема малко повече от час при 22 кВт и малко над четири часа при монофазно зареждане със 7.2 кВт. 22 кВт зареждане може да направи Twingo Z.E. шампион като ZOE, заради възможността за бързо зареждане от масовите AC 22 кВт зарядни станции.

Все още няма информация за точните размери на колата, но се споменава, че батерийните клетки ще идват от LG Chem. Ето известните стойности досега:

  • Тегло: 1,112 кг.
  • Раход: 16.3 кВтч/100 км
  • Макс. скорост: 135 км/ч
  • Ускорение от 0 до 50 км/ч: 12,6 сек
  • Обем на багажника: 240 л.

Разход 16.3 идва малко множко и ако е такъв в реални условия 250 км с 21.3 кВтч батерия ще ги бъде много трудно. С други думи, спрямо този капацитет разходът на енергия ще трябва да се около 8 кВтч/100, за постигане на 250 км пробег. 180 звучи по-реалистично и вероятно ще е оптималното възможно.

Twingo Z.E. би трябвало да споделя повечето си компоненти, ако не и цялата платформа с новия Smart 4 four ED, което да позволи по-ниски производствени разходи.

Ето и една снимка на количката отвътре, а по-подробно очакваме да я видим съвсем скоро на изложението в Женева, което започва на 5 март. Тогава се надяваме да разберем и цената, която най-живо интересува повечето от нас.

 

Хора в тази дискусия

Коментари (3)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Тая въшка, с тая миниатюрна батерия, ако струва под 15000 евро, ще бъде хит! Поне лично аз не намирам логика да струва повече.
Ама дайте да видим и новия Фиат 500 как са го измислили. Според мен ще има много голям пазар на тези колички, ако гореспоменатата цена се сбъдне...

Bobi
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Според този сайт хипотетична цена над 20 000 евро:
https://ev-database.org/car/1270/Renault-Twingo-ZE

Иначе за 6000 Евро и дори без книжка това:
https://europe.autonews.com/automakers/citroen-says-ami-ev-will-offer-affordable-urban-mobility

Последно редактиран Преди 4 години от Филип Борисов Филип Борисов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Цената на FIAT 500e за съжаление е брутална - базова €37,000. По-натам и "по-евтини" версии за по €30,000...

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари