Минимална деградация на батерията и ниски разходи за поддръжка на Tesla Моdel 3 след изминати 160К км

Електромобили

Tesla Model 3 все още е сравнително нов електромобил и тези с навъртени много километри все още са сравнително малко.

Днес обаче имаме възможност да видим резултатите на един от първите собственици на Model 3, който сподели в Electrek какви са били разходите му за период от 2 години и навъртени 160,000 км.

Това, разбира се, са примерни цифри и резултатите на много хора ще варират спрямо различни фактори, но все пак са някакъв реален ориентир за това какво се случва ако спукаш колата от каране в рамките на 24 месеца.

Сумата, която е похарчил Кази Имам за изминаването на тези 160,000 км по колата, изглежда някак символична, но в разказа му не се споменават разходи от сорта на застраховки, винетки и подобни, а само сума похарчена за зареждане, поддръжка и няколко сервизни намеси.

За малко повече от две години Имам е успял да навърти 160,000 км със своя Model 3 и според предоставената от него информация разходите му по колата за този период възлизат на $4,732.

В тази сума влизат:

  • $2,895 за зареждане
  • $1,741 за поддръжка и сервизно обслужване (по-голямата част от тази сума е била за смяна на гуми)

Имам споделя и какво точно е правено по колата от Tesla за целия период.

Смяна на въздушен филтър ($136.50)

Малко преди достигането на 50,000 км пробег се е наложила смяна на HVAC системата, след появата на миризма на плесен в колата.

Това не е единичен случай с подобен проблем и още не малко хора са имали същите грижи с въздушните филтри и начина по-който те функционират след изминаването на определено разстояние.

От Tesla казват, че този проблем е бил коригиран чрез софтуерна актуализация, позволяваща по-добро циркулиране на въздуха в колата, но в някои случаи все още се налага смяна на филтъра.

За щастие има и начин сам да си смениш филтъра, ако не желаеш да плащаш на Tesla за подобна услуга. Резервни части за въздушен филтър се продават в Amazon, а Tesla предоставя и ръководство как сам да си смениш филтъра.

Както при повечето електромобили така и в случая на Имам смяната на гумите е била най-големия разход по поддръжка. Той споделя, че е сменил гумите след 75,000 км каране с нови от Costco за $1,200.

Малко преди достигането на 150,000 км са били сменени перките на чистачките и е била направена центровка на колелата плюс обезвъздушаване на спирачките, което сумарно е струвало $410.

Ето и кратък списък с нещата, които Tesla е заменила/поправила в рамките на гаранцията:

  • Може би си струва да се отбележи, че по колата не е имало никаква сервизна намеса преди да навърти 80,000 км.
  • Малко след 82,000 км дървото по таблото е започнало да се бели и било заменено
  • На около 100,000 км предният десен прозорец е започнал да скърца при всяко използване и уплътнението му е било заменено с ново
  • След 110,000 км колата е регистрирала грешка при предния ляв еърбег, която е била коригирана безплатно.
  • При близо 150,000 км изминати след износване е била подменена и облегалката за глава на седалката на водача.

Tesla също така е инсталирала липсващ отдушник върху батерията и е заменила изолационните щифтове на порта за зареждане с актуализирани части.

Колкото до спада в капацитета на батерията, Имам споделя, че отчита минимална деградация и в момента при зареждане до 100% получава около 490 км пробег с леки отклонения от време на време.

Това е приблизително 5% деградация за този период от 2 години и изминати 160,000 км, но този брой цикли обикновено се постига средно за 5-6 години при повечето хора.

Като цяло Имам казва, че е доста доволен от резултатите и от това, че в някои случаи Tesla е извършила дребни корекции извън гаранцията безплатно и докато колата му е била в сервиз е получил сервизна кола, която да ползва през това време.

Приемаме информацията неутрално, с акцент върху стойностите - всеки може да е доволен или недоволен. Деградацията на този Model 3 е сходна с тази на нашия Renault ZOE, който за две години употреба е загубил около 4% от капацитета при навъртени 70,000 км. Колата обаче продължава да прави пробег до 320 км (или повече при икономично каране) през лятото, както когато беше на 6 месеца след като започнахме да я използваме.

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Даже няма нужда да се прави сравнение с петролните печки за разходите. Само като сметнем смяната на масло в оторизиран сервиз, която е неизбежна заради гаранцията и на автомобили от 50хил. лева и нагоре, започва от 500лв. и до 1000+ за по високия клас. Всеки сам да си смята за 160к това са около 10-16 ходения в сервиз. Отделно смяна на накладки много по-често спрямо електричките. Данъците също са голяма разлика. Според мен даже не е нужно цените да се изравняват с бензиновите, за да станат...

Даже няма нужда да се прави сравнение с петролните печки за разходите. Само като сметнем смяната на масло в оторизиран сервиз, която е неизбежна заради гаранцията и на автомобили от 50хил. лева и нагоре, започва от 500лв. и до 1000+ за по високия клас. Всеки сам да си смята за 160к това са около 10-16 ходения в сервиз. Отделно смяна на накладки много по-често спрямо електричките. Данъците също са голяма разлика. Според мен даже не е нужно цените да се изравняват с бензиновите, за да станат по изгодни елетричките. Те и малко по скъпи, пак може да са по изгодни заради малките разходи за поддръжка.

Виж още
bipbip
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Около 5% е деградацията при мен след 380,000 км и 5 и половина години

Орлин
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари