Ford oобяви плановете си за електрически Transit още през 2016, но до реалната му поява на бял свят ще минe поне още една година.
Електрическият Transit се очаква в САЩ към края на 2021, а след това с леки модификации и в Европа от началото на 2022.
Размерите остават същите спрямо сегашната дизелова версия на Transit, а желаещите да се сдобият с електрическата версия ще има избор между три размера на височина и три различни дължини. Пътническа версия на електрическият Transit все още не е планирана.
Електромоторът е с мощност 198 кВт, а максималният полезен товар ще варира от 1,724 до 1,946 кг.
Батерия и пробег
E-Transit ще бъде оборудван с 67 кВтч батерия (използваем капацитет), която ще позволява има няма 200 км пробег според EPA тестовете. В Германия бе обявен пробег от 350 км по WLTP, но това е непотвърдена и крайно нереалистична прогноза.
Батерията е доста малка за подобен тип превозно средство, но от Ford споделят, че Transit ще стартира с такава батерия, за да се осигури по-достъпна цена и същевременно да няма компромиси по линия на максималният полезен товар.
Клетките са от LG Chem и са същите, които Ford ще използва за Mustang Mach-E.
Факт е, че повечето такива товарни ванове за доставки рядко минават повече от 150 км на ден, така че този пробег би трявало да е ок, но все така този тип превозни средства би трябвало да са минимум със 100 кВтч батерия.
В САЩ електрическият Transit ще бъде с базова цена под $45,000, което е с около 1/3 повече от сегашната дизеловата версия.
По-високата цена обаче се компенсира от факта, че за период от осем години или 100,000 км Ford изчислява с до 40% по-ниски оперативни разходи.
Зареждане
Ford E-Transit ще се предлага стандартно с Ford Mobile Charger (за бавно зареждане от 120-волтов и 240-волтов контакт).
Зареждането с 11 кВт мощност ще отнема около осем часа, а за бързото зареждане се споменава максимална мощност от 115 кВт и възможност за 10 мин да си добавиш близо 50 км пробег.
Ford Transit Electric ще бъде оборудван и с електрически контакт с мощност 2,4 кВт за захранване на инструменти и оборудване в движение.
Ford Transit Electric ще се предлага с 12 инчов сензорен екран и 4G модем като стандартна опция, а освен това кабината ще може да се загравя предварително от разстояние чрез мобилно приложение.
E-Transit е оборудван и с Ford Co-Pilot360, набор от функции за асистенция на водача и активна безопасност, а софтуерът ще може да се актуализира от разстояние.