Kangoo Z.E. тест с водородна добавка

Електромобили
В този блог: Френските пощи тестват водородна система за удължаване на пробега на електрическия Renault Kangoo.

Технологията е на Symbio FCell, а целта – електрическите ванове на La Poste да стигат по-надалеч и в трудни условия...

Тестовете започват съвсем скоро, от началото на 2014 г., но е малко странно вместо допълнителна батерия да се изпробва добавянето на газова система.

Въпросните електро ванове се използват за пощенски доставки, част от които са до високопланински райони. И понеже от личен опит знаем колко ток дърпа по баирите Kangoo Z.E., има логика да се търси вариант за осигуряване на повече.

Но новият модел дето се вика тъкмо излезе на пазара и сега не е възможно батерията да бъде подменена с нова с по-голям капацитет, а и такава не знаем да е разработена и готова за употреба.

Очевидно това е причината да се търси максимално устойчив вариант за удължаване на пробега. Пак става дума за не особено много километри, но целта на системата с горивната клетка е да се гарантират 100 км в студено време по планински терен.

Така погледнато вановете на ток ще вършат своята работа, без ограничения, в много по-голяма степен.

Тестваният Symbio FCell кит за удължаване на пробега е базиран на модулна система, в която може да се монтират от 5 кВ то 20 кВ, на модули от по 5 кВ. И това дава до голяма степен отговор на въпроса, който си задаваме по-горе. Дали е уместно да се монтира нова система, вместо още една батерия? Има ли модули, значи цената е по-ниска. Ако искаш само 5 кВ плащаш по-малко. Ако ти трябват 20 кВ, отиваш на повече пари. То по тази логика и батерии на модули сигурност могат да се добавят, но ето че са решили с водород да тестват...

Symbio_FCell_range_extender

Според Symbio, тяхната система е нещо като универсална – може да се адаптира към спецификациите на всякакви електромобили. То и няма логика да я правят само за определени модели, твърде ограничаващо е.

Хайде дано тестовете да покажат добри резултати и другата година по някое време да ги научим. Сто километра пробег не са много, но на студено в планината да ги имаш гарантирани с електромобил, без компромиси, е доста по-добре от 50/50 (пробег/макс. скорост).

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Това ме подсеща колко независим може да е човек в планината или в населени места далеч от бензиностанции с електромобил – зареждаш си го там и си караш в околията, без да се налага да хабиш време и пари да му пълниш резервоара :).

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари