Офроуд без загуби – електро UTV завива на място и се реже като лудо

Електромобили
В този блог: Електрическо UTV с 4 мотора в колелата за лудешко офроуд каране.

Това е истинска офроуд пила, още първите секунди на видеото ни палнаха здраво – тази супер щуротия направо лети през гората. Прототип е на EVDrive, има 4 мотора в колелата и просто се върти като пумпал на място...

Системата на този ЕМ прототип се нарича Terra-Torque-Drive™, а самото возило, хм... e-UTV. По-точно e-Teryx4 UTV. Задвижването му става с четири изолирани подсистеми с течно охлаждане EVDrive EVD35 с мощност 35 кВ / 47 кс всяка, намалена до около 30кВ за общо около 120 кВ / 160 кс пикова мощност.

В основата на всяка от тези подсистеми са електромоторите в колелата, до всеки от които достига около 90 Нм въртящ момент. Във всяка подсистема има още и предавателна кутия с по една предавка, която увеличава пиковия въртящ момент до 984 Нм при карето на всяко колело. Само го виж какво прави във видеото и ще разбереш за какво става дума – максималната скорост е само 72 км/ч, но при добро сцепление я достига за 4 секунди. Ускорява феноменално!

За прототипа в EVDrive са си избрали да използват като платформа 4-местно Kawasaki. Причината е в късата му колесна база, малкия радиус на завиване и големия ъгъл на "счупване", което предпазва от увисване да речем при скално катерене.

И вече след избора е дошъл ред на разкостването – бензиновият двигател и AWD предаването са ги заменили с тази Terra-Torque-Drive система, за която стана дума отгоре. С нея целта на екипа е да елиминира допълнителните механичните загуби на стандартния Kawasaki Teryx4 UTV.

Остана да го видиш как движи:

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Това нещо изглежда невероятно. Остава да разберем цената.

Веселин
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари