В този блог: През февруари 2014 г. в Европа са продадени 4.878 електромобила, с 38% повече спрямо 2013.Тенденцията е положителна, без да е някакъв рекорд, а и няма как да сме сигурни, че тази бройка е точна...
Данните вероятно са от официални източници и може да има не отчетени продажби от дилъри, например. Иначе изненадата се нарича BMW i3 – новият баварски електромобил е на второ място по продажби, а Tesla Model S е на четвърто. На първо място с 870 продажби е предлаганият вече от 3 години на пазара Nissan LEAF, но с 645 нови собственика карбоновият i3 е близо, предвид значително по-високата си цена (понякога и до 20 хил. Евро).
Бихме предпочели отделна класация за плъгин хибридите, особено ако са като третия в списъка по-долу – Mitsubishi Outlander, заради супер малкия пробег от 20-40 км на ток на такъв тип модели. Изцяло електрическите модели все още се броят дето се вика на пръстите на двете ръце, но спокойно може да си се прави класация само за тях. В нея може да влизат и коли като Opel Ampera/Chevy Volt, които от статистиките по разните форуми, се карат най-вече на ток. Ampera, обаче, на този етап, е някъде в края на таблицата...
Ето цялата класация за февруари:
Продажби на електромобили в Европа – февруари 2014 | |||||
# | Марка/модел | Февруари | 1 ян - 28 фев 2014 | % | # през 2013 |
2 | Nissan LEAF | 870 | 2131 | 24 | 1 |
2 | BMW i3 | 645 | 1050 | 12 | |
3 | Mitsubishi Outlander плъгин | 633 | 833 | 9 | 3 |
4 | Tesla Model S | 601 | 859 | 10 | 7 |
5 | Volvo V60 плъгин | 560 | 958 | 11 | 4 |
6 | Renault ZOE | 337 | 600 | 7 | 2 |
7 | Volkswagen e-Up! | 301 | 668 | 7 | 11 |
8 | Renault Kangoo ZE | 268 | 450 | 5 | 5 |
9 | Smart Fortwo ED | 144 | 311 | 3 | 9 |
10 | Renault Twizy | 79 | 185 | 2 | 10 |
11 | Mitsubishi i-MiEV | 76 | 128 | 1 | 14 |
12 | Toyota Prius плъгин | 65 | 143 | 2 | 6 |
13 | Goupil G3 | 48 | 79 | 1 | 18 |
14 | Peugeot iOn | 46 | 76 | 1 | 17 |
15 | Citroen C-ZERO | 42 | 72 | 1 | 15 |
16 | Porsche Panamera плъгин | 39 | 95 | 1 | 21 |
17 | Opel Ampera | 32 | 82 | 1 | 8 |
18 | Peugeot Partner EV | 30 | 61 | 1 | 22 |
19 | Citroen Berlingo EV | 21 | 39 | 0 | 26 |
20 | Renault Fluence ZE | 10 | 15 | 0 | 19 |
Продажбите на BMW i3 показват, че марката има значение. На цени около 50 хил. Евро i3 е далеч от евтин, но продажбите са впечатляващи въпреки цените. Интересно е как ще се представя от другия месец новият Volkswagen e-Golf, чиято базова цена е €34,900.
При марките, Nissan излиза на първо място с 24% пазарен дял, пред Renault, която отива на второ с 14%, а на трето вече е BMW с 12%.
И още малко статистика, този път световна – според германския Zentrums f?r Sonnenenergie- und Wasserstoff-Forschung Baden-Wuerttemberg (ZSW), в началото на 2014 г. по световните пътища вече се движат повече от 400 хиляди електромобила.
Това също включва плъгин хибридите и електромобилите с удължен пробег, като в последните три години ЕМ регистрациите са се увеличавали с по над 100% годишно. С други думи, при около 100 хиляди в началото на 2012 г. броят е нараснал до около 200 хиляди година по-късно и в началото на 2014-та вече е около 405 хиляди.
При запазване на този растеж в началото на 2016 г. ще караме над милион електромобила, някаква част от които и в България. Сега може да изглежда скромно, но от само 1 Tesla Model S през декември у нас, в края на март вече са 6 и се очакват още. Пролетта дойде, но не се прави от една птичка, затова е важно кога по нашите пътища ще имаме повече електро коли от типа на Nissan LEAF, Renault ZOE и VW e-Golf, както и как ще се развива зарядната ни инфраструктура. А с 15 нови електро колонки в Пловдив, в това направление отново имаме известно развитие.
Монтажите на зарядни и вносът на електромобили у нас ще продължат през 2014 и се надяваме скоро да има повод за българска ЕМ статистика в eCars.bg.
Източник: ev-sales.blogspot.de, Green Car Congress
eCars.bg / Elektromobili.bg
Снимка: ephase.blogspot.com
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.