В този блог: Не си приличат много, но някои хорат намират за интересно да сравнят Tesla Model S P85 и BMW i3."Отворена работа" са тези двете – BMW i3 като седнеш отпред, с цялото това широко пространство и смелостта на BMW с новаторския дизайн, а Tesla Model S с това, че е създадена от много отворени хора, дръзнали да поставят 17" екран вместо централна конзола. Как ни хрумна да ги сравняваме? Едно Youtube клипче с такова неангажиращо потребителско сравнение ни хвана окото, точно с това, че на някой му е хрумнала идеята да сравни тези два доста различни електромобила...
Че ни светна за клипчето обаче благодарим на нашия приятел Емо, който през 2014 г. направи за всички нас видео тест драйв на Nissan LEAF и Renault ZOE. Заедно с неговата Аши сега двамата са направили и първото кръгче на BMW i3, което няма да наречем точно тест драйв – кратко е – но сега подготвяме видеото и скоро ще го качим. Все пак си е първо (поне за eCars.bg) българско BMW i3 видео, за което сме много благодарни на Емо и Аши.
В другото видео (това отдолу) – за сравнението между Tesla Model S P85+ и BMW i3, собственикът на Model S кара и BMW i3, за да си каже мнението за баварския електромобил. Ще разбереш повече за отзива му от самия клип, а ние си набелязахме някои интересни неща от него. Въпросният собственик е не кой да е, а Кристиян фон Кьонигсег, за когото да караш Tesla Model S е по-голямо удоволствие от BMW M5.
Първо, така вълнуващото много от нас ускорение. Част от клипа е със сравнение на ускорението на двете коли на една писта. Това, което прави впечатление, е че в началото i3 като че не изостава много. Зачудихме се защо, все пак Model S P85+ ускорява с 3 секунди по-бързо. И обяснението е в един друг показател – 0-50 км/ч.
Тягата (особено) на мощните електромобили се усеща много осезаемо точно в тази първа част от ускорението, заради моментално наличния максимален въртящ момент на електромотора. Ето как ускоряват тези два електромобила от 0-50 км/ч.
- BMW i3 – 3.7 сек.
- Tesla Model S P85 – 1.7 сек.
Разликата е солидна, но на видеото се вижда, че в началото i3 въпреки че изостава, не е осезаемо. След това вече Model S дърпа. В едно друго Youtube клипче пък отначало BMW i3 ускорява с едни гърди пред BMW M3...
Странното е, че във форум коментари сме виждали не веднъж да се казва, че Model S P85 е по-силен в началото, а след 60 км/ч разликата (поне спрямо стандартния Model S) не е толкова осезаема. То и нямаме идея какви са им шофьорските способности на хората, карали двете коли в това видео, но така или иначе прави впечатление, че BMW i3 очевидно ускорява много здраво. А и Емо го потвърди след своя теста, въпреки че ние от видеото няма как да го усетим – друго си е да си в колата (и да я караш).
За това си има причина – теглото. Нали е до голяма степен изработен от карбон – i3 тежи само 1200 кг. Това е леко като перце за електромобил. Tesla Model S P85 има чудесен пробег (350-450 км, може и повече), но това е за сметка на теглото – батерията е много тежка. Предимство е, защото така центърът на тежестта е ниско и колата е супер стабилна, но едно е от място да задвижваш 1200 кг, друго 2100 кг (за сравнение с BMW i3, Renault ZOE тежи 1,468 кг). Представи си Model S с 40 кВтч батерия и допълнително олекотен, но с мощност като на Performance версията...
Колкото и да са различни – някои хора сравняват i3 и Model S и като возия. Виждали сме отзиви в полза на i3, като много пипната инженерно кола – има хора, които я намират за по-добра в това отношение от Model S. Имат си обаче поне едно общо нещо – конектора за зареждане – накрая на видеото зареждат BMW i3 с кабела на Tesla Model S :).
Засега сме само с впечатления от Tesla, миналия октомври BMW не ни предостави тестов i3 в Мюнхен, въпреки че видяхме такива по улиците на града. Но ето че Емо се класира за едно кръгче в Болоня и даде първи отзиви. Той пък не е карал Model S, така че се събират различни мнения. Затова и ни дойде добре Youtube видеото, което той ни прати, че в него един човек кара и двете. Винаги е интересно да видиш мнението на собственик на определен електромобил за друга кола.
И накрая, отново за самото сравнение и това, че за нас то е най-вече възможно заради "новаторското" и отвореното". За Tesla това е смелостта да се изправи срещу големите и да създаде от нищото кола с нова концепция в трудни икономически времена, а за BMW да излезе от статуквото на германската тройка и да създаде изцяло нов дизайн, с използване на новаторски материали, вместо "заводска конверсия".
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.