В този блог: Версията с бензинов генератор е по-тежка и това намалява електрическия пробег, но увеличава общия.Разликата в пробега на двата варианта на BMW i3 е съществена – изцяло електрическият вариант осигурява с 15 км повече, а този с малък бензинов двигател на свой ред дава 125 км до 150 км отгоре, след изчерпване на тока в батерията...
Засичаме все повече блогове и статии за BMW i3 тестове в Европа и в PDF-а от теста на германската ADAC, например, е записан пробег от 145 км. С 18.8 кВтч батерия и 12.9 кВтч разход на 100 км, точно толкова е пробегът според BMW. Би трябвало ADAC да запише друг показател, обаче, защото според техния тест средният разход е 16.7 кВтч (заради разхода от 24.3 кВтч/100 км на магистрала), което дава близо 115 км пробег с едно зареждане. Това е за изцяло електрическата версия.
Точно толкова, 115 км, според американската EPA пък изминава в електро режим с едно зареждане REx версията, оборудвана с малък двуцилиндров 650 cc бензинов двигател от BMW мотоциклет с мощност 34 кс. Съответно чистият разход на бензин е точно 6 л/100 км, а вместимостта на резервоара е 9 л в Европа, но 7 л в САЩ. В щатите дават реални до 125 км (в Европа 150 км) пробег на бензин. Като разделиш 7 на 6 дава 1.17 (117 км пробег), но системата винаги работи в тандем и макар и малко, регенерацията действа, затова и електро задвижването дава тези допълнителни 7-8 км пробег. Като при Opel Ampera е – и в принудителен бензинов режим колата все пак работи за кратки периоди на ток.
Така в американския вариант общият пробег на BMW i3 REx е около 240 реални километра, като напомняме, че след изчерпване на тока в батерията максималната скорост e ограниченa до 110 км/ч. Малкият бензинов агрегат се включва когато в батерията остане само 6.5 процента заряд, но вече е известно, че може да се включи принудително и по-рано, за запазване на тока в батерията, отново по подобие на Hold режима на Opel Ampera.
За сравнение, изцяло електрическият вариант дава до 130 км пробег на ток, които при икономично шофиране може да се увеличат до около 150 км.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.