'I am an electric bus' пише на нови автобуси в Лондон

Електромобили
В този блог: Четири електробуса с до 160 км пробег тръгват експериментално по лондонските улици.

Електрическите автобуси променят нещата в градовете. Много по-тихи са, не изхвърлят задушаваща пушилка и оперативните им разходи за много по-ниски. В София вече имаме електробус, при това с уникална засега (ултракондензаторна) система, а ето че и в Лондон пускат електробуси в движение...

Тамошните са си с батерии, за разлика от софийския електробус, който се зарежда в депото и на Сточна гара за по 7 минути с издигащ се пантограф и след това минава 11 км по маршрута. Тези в английската столица (четири броя) са Optare MetroCity с една палуба и с тях градът вече има 6 – първите два електробуса тръгнаха в Лондон в самия край на 2013 г.

Optare електробусите се зареждат през нощта с вградените 15.2 кВ бордови зарядни от стандартен 3-фазен контакт или за два часа от 50 кВ извънбордово бързо зарядно. Съответно пробегът им е до 160 км в зависимост от оперативните условия. На снимката отгоре има и още едно возило, което се зарежда с ток, макар че не се вижда добре – бялата кола зад електробуса е новото лондонско такси в електро вариант.

Сега количеството на електрическите автобуси е малко, но това е тестова програма. За сравнение, в момента в Лондон се движат осемстотин хибридни автобуси, а до 2016 г. броя им ще бъде над 1,700, което е 20% от общия автобусен парк. Те ще трябва да поработят доста, преди да бъдат заменени с изцяло електрически, чиито брой очакваме да започне да нараства много повече в периода 2020-2025 г.

Докато това стане в Лондон правят и други промени – оборудвали са над 1,000 стари автобуса с новаторска система на име Selective Catalytic Reduction (SCR), която намалява емисиите на вредните азотни оксиди (NOx) с до 88%.

Интересното е, че Лондон не е британският първенец по електробуси. В Йорк, например, от началото на юни се движат шест от същите Optare електро возила, а начинът, по който англичаните мислят за инвестицията си е впечатляващ.

Нашата цел е до 2015 да увеличим пътниците с 18%. За всеки похарчен паунд в Йорк очакваме този проект да връща по 4 паунда в ползи, като намаляване на задръстванията, подобряване качеството на въздуха и здравето, както и ограничаване на транспортните произшествия.

Чудесно, как може това да не се хареса на човек и ако имаш възможност те каним да пробваш електробуса в София – движи се по линията на тролей 11 и е в зелено – няма как да го сбъркаш :).

От: Green Car Congress

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Все още се чудя дали кондензаторите или батериите е по-добре. Клоня към първото, но при всички случаи електробус-а е по-добре от двг Като знам зад чавдарите каква мъгла беше, май все още ги има тук там. Мечтая да живеем в по-чисти и по-тихи градове - сега половината квартал като е на море, как се опразниха паркингите, сутрин и вечер тихо, направо не мога да си позная квартала и си викам ееех не може ли цяла година да е така Но тука само електромобилите няма да помогнат

Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Зависи кое ще се наложи като по-практично от гледна точка на употреба - с ултракондензатори зареждането е супер бързо, но с батерии не се налага да се правят зарядни станции из града, колкото и да са малки (като тази на Сточна гара), защото зареждането си става само в депо или на последна спирка.

При мен в квартала също е чудесно сега предвид че съм над кръстовище макар и квартално, но иначе с доста трафик по основната улица. Наистина електро колите и транспорта въобще сами по себе си не са...

Зависи кое ще се наложи като по-практично от гледна точка на употреба - с ултракондензатори зареждането е супер бързо, но с батерии не се налага да се правят зарядни станции из града, колкото и да са малки (като тази на Сточна гара), защото зареждането си става само в депо или на последна спирка.

При мен в квартала също е чудесно сега предвид че съм над кръстовище макар и квартално, но иначе с доста трафик по основната улица. Наистина електро колите и транспорта въобще сами по себе си не са решение - пеша и велосипеди са много важни неща!

Виж още
Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари