Крайности – VW Caddy на ток от... ABT

Електромобили
В този блог: Германската тунинг компания ABT направи Volkswagen Caddy на ток за пощите.

Сред табуните от коне в централата на ABT в Кемптен сега има и едно скромно "муле" – електрически VW Caddy с мощност 65 кВ и макс. скорост 120 км/ч. Изглежда като крайност сред морето от коли с четири ауспуха наоколо, но може би в ABT намират за интересно да започнат да се подготвят за пост-горивната ера?!...

Възможно е, но си представяме, че по-скоро биха направили някой електро звяр, който да им отива на заниманията. В случая, електрифицирането на въпросния VW Caddy е поръчано на компанията от Германски пощи, затова е и с такива скромни показатели.

Сега проектът на ABT струва €35,000, но е нещо като подготовка, защото от 2020 г. натам пощите искат в авто парка им да има само и единствено електромобили! Това е само след пет години и е много въодушевяваща заявка, която противоречи на всички скептични прогнози от типа "и през 2050-та ДВГ колите все така ще доминират стабилно".

Но затова пощите да минат на електромобили си има причина. "Всъщност, ние монтирахме батерия с увеличен капацитет от 28 кВтч за тестовия пощенски е-ван," обяснява Йенс Хаберле, технически директор на ABT по електрическите коли (а, ето че са сериозни по въпроса). "С тази батерия реалният пробег е около 140 км, но пощенските коли изминават до около 50 км дневно. За тях е супер подходящо да минат на електромобили, защото маршрутите им са сравнително кратки, скоростта ниска и тръгват и спират често."

Интересното за нас е, че литий-желязно-фосфатната батерия ABT взима от американската А123, която фалира покрай банкрутиралата Fisker Automotive. Другото интересно е разположението на батерията – под пода е стандартно решение, но отива и напред в моторния отсек.

Целта на това разположение е да не се губи от товарното пространство, което за организация като пощите (и въобще за кола като Caddy) е от критично значение. Точно за да не отнемат от товарното пространство инженерите на Renault например са решили да жертват системата за бързо зареждане – Kangoo Z.E. няма такава и се зарежда с макс. 3.3 кВ.

elektricheski_volkswagen_caddy_abt_upravlenie

В ABT са се справили отлично с теглото. Батериите тежат 300 кг, но като цяло експерименталният e-Caddy тежи само 60 кг повече от варианта с ДВГ. Запазили са оригиналната трансмисия, но електрониката си е разработка на ABT – според компанията бордовият компютър показва много точно пробега, но е паднало здраво запояване по електрониката.

Като повечето електромобили и този върви без смяна предавки (просто поставяш лоста напред или назад), поддържа без грижи скоростта на трафика, но според Йенс "шофьорите на пощите ще трябва да се научат как да карат ефективно електрически коли". При икономично шофиране той казва, че електрическият Caddy на ABT може да измине дори 20-30 км повече (значи до 170 км) с едно зареждане, а това с практикуването е абсолютно вярно – за щастие в България вече също се трупа опит по въпроса – виж какво казват за електрическите ванове шофьорите на Спиди.

В ABT ще направят още около 40 такива електро Caddy минивана, с възможен капацитет до 100 годишно. Затова и използват фирми като тях за тестове, а като дойде време за масово преоборудване ще се правят покупки от самите автопроизводители.

И в България правим такива конверсии – стига да имаш желание, пиши ни на Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. и ще ти организираме такава по мярка ;).

От: ADAC emobility

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари