В този блог: Tesla Motors отказва да активира повреден Model S.Преди години, когато организирах внос на коли от щатите се случваше да попадам често на такива със "salvage title" (талон за пострадали автомобили). Това са повредени возила на ниски цени, но не винаги, както се оказва от пресен случай с покупка на Tesla Model S с такъв талон...
Мрежата веднага прихвана и разпространи случка, която мернахме в Gas2.org, за човек от Сан Диего закупил Tesla Model S с талон за какъвто става дума отгоре, очевидно с някаква повреда. Но Tesla е различна кола и човекът научил това по трудния начин след като от компанията отказали да активират електромобила
San Diego 6 News пише, че Питър Рутман похарчил $50,000 за повреден Tesla Model S и след това инвестирал $8,000, за да го оправи. Хубаво, но когато се обадил на Tesla да активират софтуера на колата, за да тръгне, Рутман твърди, че поискали от него да подпише документ с отказ от отговорност, който позволява на компанията да направи собствена преценка на състоянието на колата. Рутман казва още, че в документа не се казва, че ще му поправят колата и че текстът позволява на Tesla да я конфискува, ако сервизният екип не я намери за безопасна след проверката. Съответно, Рутман отказал и сега твърди, че е в черен списък на всички сервизи на Tesla в щатите, което означава, че не може да купува части и да обслужват колата му.
Нормално е от Tesla да имат притеснения за безопасността колата, предвид експлозивните медийни реакции дори на редките повреди на Model S, но според Gas2 в документа няма нищо, което да им позволява да отнемат колата на Рутман. От Tesla казват още, че Рутман е закарал колата за поправка в неоторизиран сервиз и въпреки че е не вкарван в никакъв черен списък, компанията не продава определени части изискващи специално обучение на всеки просто така. Тотално различно е от колите с ДВГ, за които можем да си взимаме части откъдето поискаме и да си даваме на ремонт пак където пожелаем.
Има и други като Рутман, пробвали да се справят сами с Model S (части) – наскоро имаше опит да се електрифицира Volkswagen Westfalia миниван с компоненти от Tesla, завършил с подобен отказ от Tesla.
Ако човек не знае, с едно бързо питане може да се информира, че Tesla Motors работи само със свои сервизни центрове и няма оторизирани партньори извън своята мрежа. Което неминуемо ни кара да мислим че поуката в случая е – ако искаш да си правиш конверсия с Tesla части или да си оправяш сам повредения Model S, помисли пак!
А и нещо друго, в щатите Model S 60 кВтч може да се купи на цена от $71,000, от която ако имаш солидни данъци си приспадаш $7,500 и дори още $2,500 или повече в зависимост от това в кой щат живееш, под формата на субсидии. Така, нов Model S, макар и от базовия модел, е можел да излезе на Рутман само с няколко хиляди долара повече, без да му се налага да изтегля късата клечка. Случаят с Рутман все пак е различен, защото той е купил Signature вариант, който може да е бил над $100,000 като нов, а това не е било отдавна.
Сега той се опитва да съди акуциона продал му колата, за това, че не са го предупредили за потенциалния проблем, но кой според теб е виновният в случая?
От: Gas2.org
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.