На пистата BMW i3 е твърде различен от Suzuki Swift Sport

Електромобили
В този блог: Тест сравнение между BMW i3 и Suzuki Swift Sport разкрива разликите между електромобил и спортен хечбек.

През май 2013 Емо Габровски направи първото българско i3 тест видео и беше впечатлен от стабилността на колата. В скорошно eCars.bg интервю първият български собственик на BMW i3 Мартин Заимов обаче сподели с нас, че усеща колата леко нестабилна в завои. Сега, в тестово видео на английския Auto Express намираме подобно твърдение, след сравнение между баварския електромобил и Suzuki Swift Sport на писта...

Двете коли очевидно се различават по твърде много неща и както ще разбереш от видеото, това включва и ефекта върху шофьора.

Започваме с крайния резултат, като първо ще кажем, че i3 взима тестовата обиколка с 8 секунди по-бавно, а сега ето повече за двете коли и самия тест.

Със задното си предаване BMW i3 може е малко по-труден за укротяване на писта, но се вижда, че системата за контрол на стабилността си върши много добре работата. Проблемът на i3 в това отношение, ако можем да използваме тази дума, е в супер тънките гуми с голям диаметър, както и височината на купето. Според Оуен от Auto Express: "Не очаквай i3 да се държи като други BMW модели, заради тънките гуми. Трябва да караш тази кола по съответния начин. Тя е абсолютно тиха и в комбинация с предишното това предлага едно супер различно преживяване на пистата."

Спортният Suzuki Suzuki Swift, от друга страна, няма нищо общо с i3. Със своя 1.6-литров ръмжащ 134 кс двигател и по-широки гуми, колата е много по-близо до усещането, с което сме свикнали сега. Не че всички караме по писта, но по нашите улици не е като да няма състезатели...

Swift Sport позволява по-агресивно шофиране и използване на спирачките, няма система за регенериране и е по-стабилен на завоите. Или не е?

В края на теста се вижда, че i3 е по-бавен с 8 секунди, но като гледахме видеото ни направи впечатление разликата в поведението на Оуен. BMW i3 наистина е по-бавен като цяло, но по време на тестовата обиколка с него Оуен беше по-често усмихнат, обясняваше с лекота какво се случва на всеки завой и се наслаждаваше на карането. Гумите не скърцаха и се виждаше, че има колебание, но както вече казахме системата за стабилност очевидно си вършеше работата.

И след това дойде ред на спортния Swift. Оуен ни изглеждаше видимо по-напрегнат сред ръмженето на двигателя и скърцането на гумите (вероятно заради по-високата скорост). Като че ли беше по-затруднен в обясненията, но пък се и кефеше – доброто старо автомобилно изживяване (за него) си беше налице.

Оставяме на теб да прецениш кое от двете предпочиташ – изборът е изцяло твой. Сега имаш допълнителна представа за поведението на BMW i3 на пътя и ефекта му върху човека зад волана.

Видеото ни хареса, колегата от Auto Express обяснява подробно и дава добра представа за разликите между колите. Ето го:

Б. авт.: Това видео само ме запали още повече в личното ми желание да притежавам i3. Когато тествах колата по-рано тази година в Амстердам по-скоро й се наслаждавах и не изпробвах стабилността в завои, но трябваше да си оставя някое и друго преживяване занапред.

От: Auto Express

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Поредната журналистическа, не чак антиелектромобилна пропаганда, но "тенденциозна изява" : D
- Изкарваме градски електромобил на писта и то с остатъчен пробег 6-8 мили...
- Избираме версията с генератор, съмнително, защото нямаме намерение да го ползваме, но онези 120 кг отгоре и половин-една секунда разлика в ускорение-доускорение също идват добре дошли в даването на по-слабо време. Отразяват се и на динамиката в завой.
Защо ли всичко ми е така познато
Autocar също сравняваха измерените...

Поредната журналистическа, не чак антиелектромобилна пропаганда, но "тенденциозна изява" : D
- Изкарваме градски електромобил на писта и то с остатъчен пробег 6-8 мили...
- Избираме версията с генератор, съмнително, защото нямаме намерение да го ползваме, но онези 120 кг отгоре и половин-една секунда разлика в ускорение-доускорение също идват добре дошли в даването на по-слабо време. Отразяват се и на динамиката в завой.
Защо ли всичко ми е така познато
Autocar също сравняваха измерените от тях ~8 сек до 100 (карайки REX) с данните за чисто електрическия вариант (7.2) и също тестваха възможностите на колата с полупразна батерия.

По повод стабилността, водещият Steve Sutsliffe си каза в прав текст, че i3 носи усещането за BMW и че колата има най-информативното управление след Tesla S.
Отделно, нека не забравяме - настройките на окачването са функция на мнооого параметри, цели и взаимозависимости. При гуми с малка широчина (за удължаване на пробега, както знаем), но компенсиращи с добро сцепление, идея повече накланяне в завой увеличава натиска върху тях (външните в завоя гуми) и позволява колата да остане на пътя, а не в канавката. Не се притеснявайте от преобръщане Вижте къде е тежестта на батерията, вижте шасито, вижте окачването ("anti dive" - против "забиване на нос" отпред като Lamborghini, 5-точково отзад като Ferrari), вижте твъдостта и ниското тегло на купето и най-накрая - кой е производителят!
[youtube http://www.youtube.com/watch?v=RDrWL0d1img youtube]
И в заключение: i3 не носи "титлата" Sport на задната броня (нищо че от място до ~50 км/ч е пред E92 M3 т.е. докато сме в града и спазваме закона, вторият ще е винаги втори:), няма нито спортни амбиции, нито настройки (е, в бъдеще вероятно ще има хора "хакнали" тракшън контрола и монтирали широки гуми в комбинация с ниско и твърдо окачване). Но настоящото сравнение на Auto Express е малко като това между домати и портокали...

Виж още
Емил
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Гледам да го карам на факти по молба на читатели, ама ти си ги изредил бая подробно нещата, на което се надявах в коментарите! Реших да го пусна този материал не толкова заради сравнението във времената и техническите елементи, а заради разликата в усещането и исках да наблегна на очевидно различното поведение на един и същи човек в две различни коли - обиколката с електро колата просто ми изглеждаше някак разпускаща, а в бензиновата натоварваща. Затова и се спрях на заглавие наблягащо на...

Гледам да го карам на факти по молба на читатели, ама ти си ги изредил бая подробно нещата, на което се надявах в коментарите! Реших да го пусна този материал не толкова заради сравнението във времената и техническите елементи, а заради разликата в усещането и исках да наблегна на очевидно различното поведение на един и същи човек в две различни коли - обиколката с електро колата просто ми изглеждаше някак разпускаща, а в бензиновата натоварваща. Затова и се спрях на заглавие наблягащо на разликите вместо в стил "BMW i3 по-бавен от..."

Виж още
Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари