В този блог: На автосалона в Лос Анджелис Mitsubishi показва нова плъгин концепция.Mitsubishi нарича своя Concept XR-PHEV с модерното кросоувър и след очевидния успех на плъгин версията на сегашния Outlander, се насочва стабилно в посока полу-електро SUV машини...
XR-PHEV е с предно разположен 1.1-литров 3-цилиндров бензинов турбо двигател с мощност 100 кВ (136 кс) и компактен 121 кВ (165 кс) електромотор (с high-boost конвертор), захранван с енергия от 14 кВтч батерия, разположена под пода. Новият конвертор вдига напрежението на MiEV системата до 700 волта и спомага за подобряване на енергийната ефективност и на електромотора, и на генератора.
Стандартният режим на движение на XR е електрически, но системата автоматично избира най-добрия за момента режим измежду трите налични – електрически, сериен хибриден и паралелен хибриден – спрямо нивото на заряд в батерията.
В електро режим имаш два варианта:
1.Зареждане на батерията – бензиновият двигател изпълнява функцията на генератор.
2. Съхранение на батерията – в зависимост от наличния заряд системата намалява електро потреблението изключвайки не-задължителни системи като климатика.
Concept XR-PHEV има също и няколко 100-волтови AC източника, които осигуряват до 1500 вата мощност. С тях в колата може да се включват типични домакински уреди, например ако си на пикник.
Черешката на тортата в XR е неговият почти утроен пробег спрямо този на сегашния Outlander. С 85 км на ток вече е съвсем друго отколкото да разполагаш с трийсетина. Разходът на гориво според Mitsubishi e 3.6 л/100 км и ако е така ще супер постижение. Обикновено производителите заблуждават, като цитират първите 100 км, но понеже част от тях са на ток, реално половината или в случая с XR много по-малко са на бензин.
Така или иначе ни интересува много повече постижението от 85 км на ток, защото както показва статистиката от шофирането на Chevy Volt, например – колата се кара най-вече в електро режим. Споменаваме Volt (Ampera) защото също минава до 80-85 км на ток и от него може да се извади много полезна статистика за хора, които някой ден ще искат да карат модел като XR или подобен.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.