Renault ZOE с 30 км повече пробег, Kangoo Z.E. получава бързо зареждане

Електромобили
В този блог: Renault ZOE с намалена мощност на зареждане, но с повече пробег.

Ето че познахме – тези дни Renault показа нов по-ефикасен електромотор и след като предположихме, че той ще намери място в обновения ZOE, нещата изглежда се нареждат точно така...

Заподозряхме идеята заради идентичната мощност от 88 кс, но то и като се замисли човек, няма друг Renault електромобил, в който този мотор да намери място – или пък има?

След новината, че ZOE и Kangoo Z.E. ще се предлагат и заедно с батерията в Англия от Renault България ни казаха, че засега не се планира такава възможност у нас, но въпреки това се надяваме това да стане от пролетта или лятото на 2015 г.

Според Transportevolved, модел 2015 на ZOE ще получи подобрена батерия и изцяло нов мотор и инвертор за увеличаване на пробега с 30 километра спрямо настоящия модел. Възможно е дори да видим новия ZOE на автосалона в Женева.

В блога за новия електромотор от Renault (линкът по-горе) има повече информация, но тук ще припомним само, че става дума за модул комбиниращ мотор и инвертор в едно, което води до 10% по-малък обем и повече ефикасност при същата мощност (65 кВт – 88 кс).

И сега за въпросното зарядно намаление от подзаглавието. В сегашния ZOE вариант бордовото зарядно е с мощност 43 кВт и идва от Continental, но в обновения модел ще се произвежда с наполовина по-сниска мощност от Renault в Клеон, Франция.

В първия си вариант ZOE страда от много бавното домашно зареждане и след множество оплаквания от собственици ето че Renault прави промяна – в обновения ZOE моторът и силовата електроника позволяват по-ефективно и бързо зареждане с ниска мощност, но за сметка на това отпада способността за зареждане на 43 кВт AC трифазно.

Бързото AC зареждане ще е с до 22 кВт на съответните AC зарядни станции и супер новината тук е, че най-после и Kangoo Z.E. ще може да се зарежда с такава мощност. С други думи, през 2015 г. Renault Kangoo Z.E. може да получи опция за бързо зареждане. Казваме може, защото се надяваме да е още през 2015 г., а не по-натам.

От 25 кВт AC зарядни станции новите ZOE и Kangoo Z.E. ще могат да се зареждат AC трифазно в рамките на час. Като сравним това с 10-те часа, които прекарахме в Пловдив докато чакахме тестовия Kangoo Z.E. да се зареди от битов контакт, разликата е невероятна. 25 кВт AC зарядните станции са много привлекателна технология, заради ниската си цена. А и зареждането на такива е само малко по-бавно от това на 50 кВт DC бързи зарядни, както ще разбереш от този блог.

Според статистиката на Renault повечето ZOE собственици зареждат с до 11 кВт, което прави 22 кВт максимумът достатъчен и не е чудно, че така добре звучащите, но трудни за използване 43 кВт отпадат.

И накрая, за да имаме избор, поне за известно време Renault ще предлага ZOE и със старата 43 кВт зарядна система и "по-неефикасен мотор", и с новия усъвършенстван агрегат. Засега не знаем какви ще са цените на новите модели, но избор (и Kangoo с бързо зареждане) се задава.

От: Transportevolved

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари