В този блог: Със 70 км пробег на ток и цена от $32,000 Qin е доста съблазнителна оферта.
Изкушавахме се да напишем, че е с почти секунда и половина по-бърз от BMW i3, но Qin е плъгин хибрид, не е изцяло електрически като i3...
По-скоро трябва да го сравняваме с кола като Opel Ampera, но ето каква комбинация има в Qin (произнасяло се чиин):
- 1.5-литров, 4-цилиндров турбо двигател с директно впръскване и мощност 113 кВт (152 кс), 240 Нм;
- Електромотор с мощност 110 кВт (148 кс), 250 Нм;
- Обща мощност на двата мотора – 217 кВт (291 кс) с макс. въртящ момент 479 Нм;
- Трансмисията на Qin е 6-степенна DCT;
- Батерията е с капацитет 13 кВч;
- 70 км пробег само на ток.
С тези данни и с цена в Китай от $32,000 не е чудно, че върви като топъл хляб там. На дизайн също са го докарали доста, за разлика от предния плъгин-хибриден модел, който беше и доста по-слабичък (едно-литров атмосферен двигател с 50 кВт /67 кс/ мощност).
Но той не ни интересува толкова, колкото електро системата на Qin, която от 330V в предния модел сега е увеличена на 500V. Старият електромотор имаше макс. мощност 75 кВт и с тези 110 кВт сега електро задвижването също е по-силно. Бившият мотор се развърташе до макс. 6,000 оборота, а новият вече е на 10,000.
Това е, в общи линии, системата, способна да ускори китайски плъгин хибрид от 0-100 км/ч за 6 секунди. Поне така казват от BYD. Друго, което казват, е, че са повишили със 7% общата ефикасност и съответно разходът на гориво е 1.6 л/100 км.
Тези неща очевидно продължават. След като Opel направи грешката да рекламира така объркващо Ampera (с точно същия 1.6 л/100 км разход), останалите производители не се поучиха от това. Защото разходът е 1.6 л/100, но заради това, че първите 70 км са на ток и оттам комбинацията дава този показател.
При Ampera чистият бензинов разход е около 6.5 л/100 км и най-вероятно при Qin ще е нещо от този род предвид идентичния обем на двигателите (с тази разлика, че този на Ampera не е с турбо).
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.