Как един хлабав Tesla Model S носач стана световно известен

Компоненти

В този блог: Tesla Model S на 110 хил. км с изскочил при ниска скорост носач от главината.

Това е сентенцията на историята, която сега обикаля из нета, но да видим какви са фактите...

Случката

Предният лагер-главина на произведен през 2013 г. Tesla Model S се е отделил от носача, докато човекът зад волана карал с около 10 км/ч по черен път. След това собственикът на име Г. Кордаро пуска тема за инцидента в Teslamotorsclub форума на 28 април.

Кордаро казва, че е доволен от колата, която вече е на малко над 110 хил. км и съответно е извън гаранция. При прегледа в сервизен център на Tesla му казали, че "шарнирът на носача е разхлабен и е предизвикал износването, което не е нормално". Наистина, обикновено шарнирите/носачите на 3-годишните коли не предизвикват такива проблеми, хем че има и изключения, разбира се.

След прегледа решили да сменят предния ляв горен носач с шарнира.

Споразумение

Тук започва противоречивата част от историята, раздухана от журналист, чието име няма какво да споменавам – човекът си стана световно известен само с един бърз анти-Tesla блог и без това.

Връщам се на собственика, който казва, че седмица по-късно от Tesla предложили да поемат половината от ремонта, чиято обща стойност е $3,100, като Кордаро подпише споразумение на добра воля, което не трябва да бъде оповестявано и според което Tesla и свързани с нея лица не може да бъдат подвеждани под отговорност нито да им бъдат предявани искове свързани с евентуални повреди.

На такива документи обикновено им казват Споразумение за конфиденциалност.

После всичко това излиза в блог цитиран от големи световни медии, с акцент върху споразумението и заглавия от типа, че Tesla се опитва да потулва проблемите със своите коли.

Междувременно става ясно и че в Tesla има издаден сервизен бюлетин за износване на предното окачване през март 2015 г. в който пише, че ако не се ремонтира, износването може да се ускори и да се наложи преждевременна смяна на части.

Тук се намесва и Националната асоциация за безопасността на магистралния трафик (NHTSA) на щатите, където разглеждат случая с окачването на Tesla Model S, но смятат изискването на Tesla за подписване на горното споразумение за притеснително.

След развихрилата се по медиите история и обвиненията към компанията, Tesla пусна дълъг блог по темата озаглавен 'A Grain of Salt', където пише, че случаят е много необичаен и окачването на Model S не предизвиква проблеми свързани с безопасността.

Екипът на Tesla казва още, че е предоставил изискваната от NHTSA информация през април и агенцията не е установила никакви проблеми свързани с окачването на Model S нарушаващи безопасността.

Наричат медийните обвинения за това, че споразумението има за цел да попречи на собственика на колата да разговаря с NHTSA или друга правителствена агенция абсурдни. Вместо това, целта на споразумението е да не може собственикът да съди Tesla, което други хора са правили по-рано.

Междувременно темата се коментира оживено по форумите и, както обикновено става в такива случаи, предизвика спад в акциите на Tesla.

Model S е тежка кола (2100 кг) и в eCars.bg вече сме чували за карани в България Model S, с правени ремонти по окачването във Виена. Може би е част от детските болести, може и да е конструктивен недостатък, който вече (и най-вероятно като знаем как действат в Tesla) е отстранен. Във всички случаи, пак се вдигна много световен шум около Tesla.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Ако така отразяваха счупените носачи на останалите марки - малей! Още помня баща ми като скъса носача на Ладата баш на един завой в искърското дефиле, още помня тръпката. Но си мисля , че с Модел 3 ще дойде голямия час на истината. От една страна там е спестено от много неща и могат да възникнат проблеми. Да вярно е, че вече имат много опит, но и иновациите със сигурност не са малко. От друга страна, при толкова много поръчки, ако няма и гафове с доставките, много повече хора ще докоснат...

Ако така отразяваха счупените носачи на останалите марки - малей! Още помня баща ми като скъса носача на Ладата баш на един завой в искърското дефиле, още помня тръпката. Но си мисля , че с Модел 3 ще дойде голямия час на истината. От една страна там е спестено от много неща и могат да възникнат проблеми. Да вярно е, че вече имат много опит, но и иновациите със сигурност не са малко. От друга страна, при толкова много поръчки, ако няма и гафове с доставките, много повече хора ще докоснат тази машина. Ще има много повече впечатления, блогове, форуми, тестове. Каквито и дефекти да има, ще изкристализират яко. Но се надяваме Тесла да се справи подобаващо!

Виж още
Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Хич не изглежда добре това на снимката, но си е точно така - получава се и при други. Това с ладата... не че е най-доброто сравнение с Tesla :), но и аз видях инцидент - колега караше служебната лада (бившата на изпълнителния директор на Балкан - представи си какво е било тогава ахахаха през 1997-ма примерно беше) по перона по лентата за служебни коли минаваща пред стоянките на самолетите и минавайки покрай един ТУ154 десният шарнир се скъса, колата зави надясно и спря малко преди колесника...

Хич не изглежда добре това на снимката, но си е точно така - получава се и при други. Това с ладата... не че е най-доброто сравнение с Tesla :), но и аз видях инцидент - колега караше служебната лада (бившата на изпълнителния директор на Балкан - представи си какво е било тогава ахахаха през 1997-ма примерно беше) по перона по лентата за служебни коли минаваща пред стоянките на самолетите и минавайки покрай един ТУ154 десният шарнир се скъса, колата зави надясно и спря малко преди колесника - ако го беше ударила да го счупи самолета пада отгоре и щеше да я смаже на ваденка...

В Tesla вярвам ще продължават да си оправят такива неща и 100% ще се поучат от случката - дето ги обвиняват, че карат хората да не казват за дефектите.

Виж още
Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари