В този блог: На 1 декември, 2016 г. Nikola Motor разкрива три "забележителности".
Хуморът (от заглавието) настрана, след като промени концепцията за своя електрически камион и мина на "водородно електричество", Nikola Motor прави нова заявка – да вкара 125 кВт батерия в Tesla Model S...
Първоначално компанията обяви, че ще събере 72 кВтч батерия в голямо електро ATV, но сега летвата е вдигната доста по-високо – Nikola Zero четириколката ще бъде оборудвана със 107 кВтч батерия при това с възможност за надстройване.
Според изпълнителния директор на Nikola Motor, Тревър Милтън, компанията е постигнала това по следния начин:
"Нашите батерийни инженери постигнаха сериозен напредък в съхранението и охлаждането. Ние смятаме, че нашите литиеви батерийни модули, които трябва да излязат на пазара следващата година, имат по-висока енергийна плътност и тежат по-малко от всяка друга електромобилна батерия в производствен модел в момента. За ориентир, ние вярваме, че нашата батерия може да задвижва BMW i3 в продължение на над 600 км с едно зареждане и пак ще я поберем в шасито на i3. Новият ни дизайн следва да ни позволи също така да монтираме около 125 кВтч или повече в Tesla Model S, в обема на настоящата батерия".
Засега това са само твърдения – в прес съобщението например никъде не става дума за цена на батерията на Nikola Motor, нито за мощност, цикли или трайност. Очакваме повече подробности на 1 декември, а заявката на Милтън е, че новите батерии ще бъдат предложени на производители за вграждане през 2017 г. Тогава (на 1 декември) се надяваме да разберем още и за това как Nikola смята да вкара 125 кВтч батерия в Tesla. Също и какви ще са трите забележителни нови технологии.
Източник: Nikola Motor