В този блог: Сериозна инвестиция в производството на батерийни клетки обмисля Bosch.
Bosch е най-големият доставчик на части и консумативи в автомобилната индустрия и инвестира силно в компоненти за електрически автомобили, за да подпомогне прехода на индустрията към електрическите автомобили.
Bosch произвежда множество електрически компоненти за всякакви видове превозни средства от велосипеди до камиони, но това което все още правят, е батерии за електрически превозни средства.
Преди повече от година, Bosch купи стартъп компанията Seeo Inc., която се занимава с производството на твърди батерии, и разкри подробности за плана си да донесе нови технологии на пазара до 2020 г. с 50 кВт батерии, тежащи само 190 кг.
Оттогава насам компанията не бе предприела никакъв сериозен ангажимент в тази посока, но ето че сега има загатване за промяна.
От Bosch споделиха, че обмислят голяма инвестиция в производството на батерийн клетки. Говори за инвестиция в размер на 20 милиарда евро за създаване на 200 GWh производствен капацитет до 2030 г.
С нея Bosch смятат, че могат да си осигурят 20% дял от пазара на батерийни клетки, но въпреки че (по техни думи) инвестицията не представлява финансово затруднение за компанията, на този етап те виждат редица рискове от предприемаческа гледна точка, и затова си дават време до следващата година, за да вземат решение.
Ако се случи това ще бъде най-голямата инвестиция в производството на батерийни клетки досега.
За сравнение, Gigafactory 1 на Tesla все очаква да стане най-голямата фабрика за батерии в света с планиран производствен капацитет от 105 GWh (150 GWh батерийни пакети) през 2020 г.
Разбира се, 2030 е десетилетие по-късно, но това все пак е значително увеличение спрямо сегашния планиран капацитет, но пък възможността да стартираш направо с новите твърди батерии може да се окаже доста по-добро решение от финансова гледна точка. Твърдите батерии се считат за много по-безопасни от обикновените литиево-йонни, и имат повече потенциал за по-висока енергийна плътност.
И те имат своите ограничения, като температурни диапазони, плътност на тока на електрода и факта, че все още не сме видели компания, способна да произвежда такъв тип батерии в голям мащаб и на атрактивна цена, конкурентна на литиево-йонните батерии
До 2020 обаче има достатъчно време тези ограничения да бъдат изчистени до голяма степен и вероятно не малко компании, които искат да се впуснат в този бизнес разчитат точно на това.