В този блог: Китайскaтa компания производител на електромобилни батерии Tianjin Lishen планира да отвори офис за продажби в Германия, близо до централата на VW във Волфсбург.
Това е заявил служител на компанията през Ройтерс, който също добавя, че Lishen е в преговори с VW и Daimler и очаква обратна връзка от тях и зелена светлина за старт на масово производство.
От VW коментираха информацията само с потвърждение, че преговори наистина се водят с китайския производител, но все още няма нищо конкретно за обявяване. От Daimler пък отказаха коментар.
И двете компании ще имат нужда от доста батерии през следващите няколко години и по всичко личи, че ще търсят чужда помощ по тази линия и разчитането на само един доставчик определено не било добра идея.
VW вече обяви, че има сключени договори за доставки на EV батерии на стойност над 20 милиарда евро, докато Daimler планира през 2020 да продава по 100,000 електромобила на година.
VW пък има за цел да достигне продажби в размер на 3 милиона бройки в рамките на цялата група до 2025 и да може да предложи електрически вариант на всеки от 300-те си модела преди 2030.
Вече се оформя потенциален проблем с доставките на кобалт поради увеличаващото се търсене на ценния метал, който се използва при направата на електромобилните батерии и компании като VW търсят партньори по тази линия, които могат да им гарантират доставки за поне 10 години напред след 2019.
Бившият главен изпълнителен директор на VW, Матиас Мюлер заяви наскоро, че LG Chem, Samsung и китайската CATL са сред компаниите, които ще снабдяват VW с електромобилни батерии.
От уеб страницата на Tianjin Lishen става ясно, че един от техните основни акционери е държавното предприятие Electronic Technology Group (CETC), което се управлява директно от правителството.
Китай агресивно промотира електрическите автомобили в опит да намали замърсяването на въздуха в страната и същевременно да се позиционира като лидер в продажбите на електромобили.
През 2017 г. в Китай са продадени 777 000 нови енергийни превозни средства (NEV), което е скок с 53% спрямо 2016 и рекорд в цял свят за този период.
Пекин цели да достигне продажби от 2 милиона електромобила на година през 2020 г.
От: Ройтерс