В този блог: Японско-френският алианс преминава на китайски батерии за някои от своите електромобили.
Според агенция Nikkei новият доставчик на батерии за Nissan и Renault е китайският производител CATL (Contemporary Amperex Technology Ltd.)...
За начало CATL започва да прави батерии за новия Nissan Sylphy – версията на LEAF за китайския пазар, която излиза през втората половина на 2018 г. с обявен пробег 338 км.
Изборът на Renault засега е да вгражда CATL батерии в новия модел на Kangoo ZE, който все още е в процес на разработка. Иначе CATL вече доставя батерии на BMW и Volkswagen и за компанията ще бъде сериозен пробив да заработи и с Renault.
Според Vehicle Trend, за 2017 г. CATL е доставила най-голям капацитет батерии в световен мащаб – 12 гВтч, изпреварвайки дори Panasonic, която е на второ място с 10 гВтч. Бъдещите договори и разширения обаче изискват инвестиции и затова CATL ще обяви първоначално публично предлагане за $2 милиарда още през лятото. С тези пари компанията смята да увеличи капацитета и да построи заводи в САЩ и Европа.
Целта на CATL е до края на 2019 г. да достигне производствен капацитет 30 гВтч, след което да го увеличи на 50 гВтч през 2020 г.
Ходът на Nissan е много интересен, особено предвид факта, че компанията беше собственик на водещият производител на батерии AESC, но продаде бизнеса на GSR Capital. Може да изглежда странно, но е логичен ход и то много навреме, защото при засилващата се конкуренция AESC имаше затруднения. До 2014 г. компанията беше лидер, но беше задмината от Panasonic и постепенно започна да губи пазарен дял.