Германската компания Dräxlmaier, разположена близо до Щутгарт, започnа серийното производство на 800-волтовата батерия за Porsche Taycan.
За тази цел баварската компания е изградила собствен завод за сглобяване на акумулаторни батерии на площ от 10,000 кв.м и през последните няколко месеца в сградата е инсталирано високо автоматизирано производствено оборудване.
Батерийните модули се настройват автоматично, сглобяват се допълнителни компоненти и се провеждат екстензивни тестове. В допълнение към производството, новият завод ще разполага и с R&D отдел, посветен на иновациите в сектора на батериите.
Подробности за цялостната конфигурация на батерията все още липсва от страна на Porsche и това, което знаем до момента е обявеното през януари тази година, а именно 90 кВтч батерия плюс 22 кВт бордово зарядно и опция да се избира между две различни батерии.
Taycan ще разполага с два електромотора с обща мощност 440 кВт и ще може да ускорява от 0 до 100 км/ч в рамките на 3,2 сек и до 200 км/ч за под 12 сек. Първото електрическо Porsche ще може да се възползва от най-новите и модерни зарядни станции и да се зарежда с мощност до 250 кВт.
Porsche вече е в процес на изграждане на зарядна инфраструктура преди пускането на пазара на Taycan, наред с други неща, като за целта си сътрудничи с Electrify America в САЩ и наскоро сключи договор с ABB договор в Япония.
Компанията Dräxlmaier вече има близо десет годишен опит в разработването на системи за съхранение на енергия и някои от най-големите автопроизводители ползват техни батерии за своите плъгин хибриди.
Наскоро по мрежата излязоха няколко свежи шпионски снимки на Taycan, от които се вижда, че отвътре колата изглежда доста близо до прототипната версия, която бе показаха миналата година.