Сега повечето хора все още нямат идея какво означава 400 и 800 волта в света на електромобилите и защо новини като тази са интересни.
Накратко, с малки изключения (Porsche Taycan) сега (през 2019 г.) електромобилите са оборудвани с 400V батерии. Реалното напрежение е по-ниско (при някои електрички като новия Hyundai IONIQ дори 319V), но за целите на лесното смятане и представяне тук използваме 400 и 800V.
800-волтовите системи позволяват много по-мощно и бързо зареждане на електромобили. Това е така точно заради увеличеното напрежение, което от своя страна не налага толкова голям ток (ампери), колкото при 400V системите. За да се ориентираш за каква бързина става дума, след време Porsche ще увеличи мощността на зареждане на Taycan от сегашните 270 кВт до 350 кВт, което означава, че батерията ще може да се зарежда до 80% за под 15 минути. В момента Taycan е единственият електромобил с 800V система.
И тук идва важността на това да се разработват компоненти за 800V системи. В случая, става дума за Hitachi Automotive Systems, Ltd., която започна масово производство на 800V съвместим инвертор за електромобили с високо напрежение и изходяща мощност (до 2.7 пъти по-голяма).
За да работи новият 800V инвертор надеждно, компанията е преразгледала изцяло изолационната структура, така че да е в състояние да разработи компактен модул с двойно охлаждане и нова технология за отвеждане на топлината.
Масово производство означава, че вече има голям клиент/поръчка (или повече клиенти) за такова устройство и предвид циклите в автопроизводството има вероятност да го видим в готов модел още през 2021 г. и може би дори по-рано.