Китай обяви нови условия за рециклирането на електромобилни батерии

Компоненти

Китайското министерство на промишлеността публикува серия документи с насоки за създаване на съоръжения за рециклиране на електромобилни батерии.

Новите разпоредби обаче е вероятно да създадат сериозни предизвикателства за някои от производителите на електрически автомобили в страната.

Още през февруари 2018 г. Министерството издаде временни разпоредби, с които задължава производителите на електрически превозни средства да създадат мрежа за събиране и рециклиране на използваните батерии.

Насоките, които сега са публикувани в по-ясен вид, обаче, описват два вида съоръжения за рециклиране, които индустрията трябва да създаде по задължение.

По-малки съоръжения за временно съхраняване на пет тона и по-големи съоръжения с минимален капацитет от 30 тона, проектирани за дългосрочна експлоатация.

Ако производител продаде повече от 8,000 нови енергийни превозни средства (NEV) в административна зона, той трябва да изгради едно от по-големите складови помещения там - или по-рано, ако съществуващите съоръжения не осигуряват необходимия капацитет или не отговарят на стандартите за безопасност.

В тези центрове може да се събират, сортират, съхраняват и пакетират батерии, но не и да се демонтират., освен в отделни случаи, когато е нужна инспекция.

Съществуващите заводи пък ще трябва да бъдат адаптирани към новите разпоредби в рамките на шест месеца.

Министерството на промишлеността настоява тези съоръжения да проследяват и събират данни за своята дейност, която да предоставят на производителите, които от своя страна трябва да я използват за съставянето на доклад, които да се подава към администрацията.

По-строгите изисквания и свързаните с тях инвестиции вероятно ще засегнат силно някои компании. С приключването на някои субсидии дори утвърдените производители на автомобили ще бъдат изправени пред икономически предизвикателства.

Най-големият китайски NEV производител BYD наскоро обяви, че компанията е на печалба, докато BIAC BluePark, най-големият производител на изцяло електрически автомобили в Китай, очаква загуба през 2019 г.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения