Hyundai работи по нова собствена платформа за електромобили, която ще дебютира през 2023 г. заедно с иновативна система за термо управление.
Hyundai Wia, която е част от Hyundai Group, е разработила нова система за термо управление, с която според компанията са постигнати подобрения в пробега и скоростта на зареждане.
Hyundai Wia нарича своята система „Интегриран модул за разпределение и подаване на охлаждаща течност“, който регулира температурата на електромотора, силовата електроника и батерията.
Досега за всички тези дейности са били използвани две устройства, но с новата технология всичко се движи от едно място като същевременно се използват по-малко части и се гарантира оптимално използване на инсталационното пространство.
Следващият етап в развитието на системата за термо управление ще бъде интегрирането и на климатичната система в модула, но това по думите на хота от Hyundai се очаква да стане чак през 2025 г.
Междувременно, Hyundai Wia е подала четири чуждестранни и около 30 вътрешни патента по време на разработването на модула.
Новата платформа за електромобили на Hyundai беше представена съвсем наскоро и тогава стана ясно, че IONIQ 5 ще бъде първият модел пуснат на пазара с първото поколение на тази нова технология през лятото на 2021 г.
E-GMP платформата за електромобили на Hyundai е проектирана основно за задно задвижване, но има възможност и за поставяне на втори електромотор на предната ос. Електромоторите, които също са собствено производство специално за тази платформа, ще са мощност от 70 до 200 кВт и ще са около 70% по-бързи от тези, които се използват в настоящите електромобили на компанията.
Все още няма обявена официална информация за скоростта на зареждане, която новата платформа ще позволява, но с наличието на 800 волтова система теоретично е възможно да се достигне пикова мощност от 240 кВт и зареждане от 0 до 80% за по-малко от 20 минути.