Безжично зареждане за LEAF, Volt и Ampera от Evatran и Bosch

Компоненти
В този блог: Plugless Power излиза на пазара до месец, с 30% отстъпка за първите 250 потребители.

Това ни харесва – да си зареждаш електро колата, без кабел. Харесва ни също и че за двата най-популярни електромобила – Nissan LEAF и Chevy Volt/Opel Ampera – вече се предлага система за безжично зареждане...

Разработена е от Evatran Group, Inc., в партньорство с Bosch и се казва Plugless Power. Мощността на безжичното зарядно на Evatran е 3.3 кВ, точно колкото на бордовото зарядно на "стария" Nissan LEAF. От 2013-та мощността му е удвоена до 6.6 кВ.

Системата струва $2.998, но има 250 промо бройки с 30% отстъпка, та известен брой хора ще платят с хилядарка по-малко.

По-важното обаче е това, че такова джаджа въобще се продава, а не е някаква концепция за след 5 години. По план трябва да я пуснат на пазара от следващия месец, така че продажбите стартират официално от февруари 2014.

Тези 3.3 кВ подсказват, че системата е съвместима с Nissan LEAF 2010-2012 (промо цена $2,098). За Volt и Ampera няма ограничение, защото бордовото им зарядно все още не е променяно съответно и най-новите могат да използват Plugless Power системата.

Интересното е, че за Volt/Ampera промо цената е по-ниска – $1,998. Това си е стотачка, но иначе няма разлика – и LEAF, и Volt/Ampera се зареждат безжично за същото време, като с кабел.

За всеки електромобил си има специален адаптер, който се монтира в колата и играе ролята на приемник и конвертор. Другото е предавател, който се монтира в гаража ти или на определено парко място (вгражда се в настилката) и точно тук идва ролята на Bosch – в монтажите.

Е, очевидно нищо не й липсва на системата – може да се използва с таймер или пък със смартфон приложения. Хубавото е, че през 2014-та се очакват още модели, а това означава, че цените ще падат.

[От: Green Car Congress]

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (10)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Яко.. но е скъпичко засега

Като си помисля 4000 лв колко ток са.. 2000 зареждания на амперата.. или около 120 000 км на ток

Я да си "губя" 5 сек. на ден, за да си я включа с кабела..

Петър Стойчев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

[QUOTE=Ivo:798]Ми да си ползваш стационарния телефон тогава, защо ти е мобилен?[/QUOTE]

Перфектното сравнение за ситуацията!

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Ако мобилния телефон струваше 4 000 лева доста хора щяха да си ползват домашен. Но с всички нови технологии е така.

veselin
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

[QUOTE=veselin:800]Ако мобилния телефон струваше 4 000 лева доста хора щяха да си ползват домашен. Но с всички нови технологии е така.[/QUOTE]

Така правехме през 90-те, когато бяха по толкова мобилните xD.

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Системата струва $2.998
------------
Интересното е, че за Volt/Ampera промо цената е по-ниска – $1,998. Това си е стотачка, но иначе няма разлика

Не си ли е направо хилядарка?

petko_voyvoda petko_voyvoda
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

[QUOTE=petko_voyvoda:802]Не си ли е направо хилядарка? :P[/QUOTE]

"Тези 3.3 кВ подсказват, че системата е съвместима с [B]Nissan LEAF[/B] 2010-2012 (цена $2,098)"

Имам предвид разликата в промо цената

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Ахааа... Е, сори тогава. Така е - като се чете с вълнение, какви ли неща не се пропускат :))) Кеф - от колко време се говори за навлизането на безжичното зареждане, а ето, че вече е в продажба!

petko_voyvoda petko_voyvoda
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

А, ти пък, няма грижи, то както сме го и писали за нас по-важно е точно, че най-накрая ще се предлага безжично зареждане. Ясно, че в началото ще е по-скъпо, но ще има още модели през 2014 и ако не тази другата година ще има и конкуренция и няма как да не падат цените.

Ще следим за отзиви от потребители от пролетта, че ще е много интересно да се види как работи в реални условия.

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения