В този блог: Продажбите тръгват това лято от щатите, а от есента и в Европа.Странна работа е първо да го пускат в Америка, но решението е взето. Сигурно си имат причини, а може и американската жилка да има нещо общо – батерията и електромоторът на B-Class ED са разработка на Tesla Motors...
За първи път видяхме на живо B-Class ED по време на eCarTec Мюнхен през октомври 2013 г. Нямаше как да го тестваме, защото имаше само един в изложбеното хале, така че трябваше да се задоволим с оглеждане.
Трудно е да го различиш от стандартния B-Class. Издават го все пак липсата на ауспух и известни разлики в уредите на арматурното табло.
B-Class ED естествено е директният конкурент на BMW i3 и Volkswagen e-Golf, но и трите нови електромобила имат много да гонят Nissan LEAF, чиито глобални продажби вече надхвърлят 100 хиляди броя (към средата на януари 2014). BMW i3 продажбите стартират доста добре, за останалите ще видим.
Електрическият B-Class ускорява за 7.9 сек от 0-100 км/ч, което е половин секунда по-бавно от BMW i3, но има по-голяма батерия – 28 кВтч (стига за около макс. 150 км реален пробег с едно зареждане). Нали е от Tesla, та даже се учудваме, че е толкова малка, но по-големите батерии вдигат цената. За повече данни метни едно око на този блог.
Теглото също си казва думата. B-Class харчи по 18 кВтч на 100 км, докато разходът на i3 е към 13 кВтч – ето значението на карбона, от който до голяма степен е изработен BMW i3. Ще трябва да почакаме още малко обаче за детайлни германски ЕМ сравнения.
Цените на B-Class ED още не са ясни, но сега важното е, че стартира производството на поредния германски изцяло електрически модел и единствената марка, която изостава, е Audi. Надяваме се все пак А3 e-tron да не закъснее много, че битката за електромобилния трон вече започва ;).
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.