В този блог: Със само 100 долара повече от i3, B-Class ED стартира първо на американския пазар.Новината за цената на електрическия B-Class в някои сайтове започваше с Breaking, но тя беше до известна степен предвидима. Кога ли не сa се гонели като котка мишка автопроизводителите и след като вече знаем, че базовата цена на BMW i3 в щатите е $41,350, беше ясно, че и B-Class ED ще тръгва някъде от там...
Към въпросната базова цена трябва да добавим и $925 за доставка, така че при B-Class тя е точно $42,375. Това е $100 повече от i3, което малко ни изненадва, защото B-Class ED е както му викаме "заводска конверсия" на съществуващ модел, докато i3 е изцяло нова разработка, при това до голяма степен от карбон. Батерията на B-Class ED обаче е с 28 кВтч използваем капацитет, в сравнение с 19 кВтч при i3.
Но това са цените за щатите. В Европа реалните оферти за BMW i3, които сме виждали на mobile.de, са в диапазона 45-55 хил. Евро и е много вероятно с опциите B-Class ED също да гравитира в тези висини.
През октомври 2013 на eCarTec Мюнхен, където направихме снимките добавени в този блог, на щанда на Mercedes-Benz ни казаха, че когато излезе на пазара в Европа, B-Class ED ще се предлага във всички държави от ЕС. Попитахме, защото случаят с BMW i3 не е такъв. Но според последните новини, май и с Mercedes ще е така – първо ще се предлага в Германия и избрани пазари от есента. Ще трябва да почакаме, за да разберем.
Ето някои елементи от стандартното оборудване на B-Class Electric Drive:
- Предно предаване;
- 28 кВтч литиево-йонна батерия;
- Becker MAP PILOT навигация;
- Асистент за предотвратяване на катастрофа с адаптивни спирачки;
- Асистент за внимание;
- 3 години mbrace2 – включително достъп до EV приложения;
- 17" джанти.
И при гаранцията няма някакви изненади – B-Class Electric Drive идва с Battery Coverage Plus, което включва 8 г., 160,000 км гаранция за дефекти и капацитет на батерията, както и безплатно годишно обслужване и пътна помощ.
Не можахме да покараме електрическия B-Class изложението в Мюнхен през 2013, но има много голяма вероятност да го направим тази година. Може и по-рано да се получи или пък някой eCars.bg приятел да прати видео по-раничко, та да видим как се справя задвижваният от Tesla електромобил на германците.
Параметрите са му доста добри, ускорява за 7.9 сек. до 100 км (ОК, викай му 8 :), мощността е 132 кВ (177 кс) и максималният въртящ момент 340 Нм (с толкова обикновено са трилитровите двигатели).
https://ecars.bg/blogs/parts-1/602-bezzhichno-zarezhdane-tesla-model-s-plugless-power#sigProIdfdbd7860cc
Максималната скорост като при повечето сегашни електромобили е ограничена, за да не пада драстично пробега и при B-Class ED е 160 км/ч. А това си е доста по-добре от 135 км/ч при други електромобили. С тези използваеми 28 кВтч в батерията най-вероятно ще се правят спокойно по 150-160 км, а 200 с икономично каране просто няма как някой да не закове.
И накрая, след като базовата цена на B-Class ED е вече известна и продажбите тръгват след някой и друг месец, остава в германската ЕМ игра да се включи само Audi A3 e-tron за чиято цена вероятно вече имаш идея ;).
[От: Green Car Congress]
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.