В този блог: Chevrolet Spark EV 2015 с 39 кг по-лека батерия от модел 2014.Вчера се случи пак да гледам един от епизодите на Космос по NatGeo TV – този, в който става дума за оловото. Използвали са го в огромни количества и в древен Рим, а в средата на миналия век компании като General Motors са прикривали вредното влияние на отровните изпарения от оловния бензин върху хората. Вече отдавна не караме с такъв, а днес GM произвежда и електромобили и дори ги подобрява бързо...
Първо тръгнаха през 90-те с EV1, последваха Chevy Volt, Opel Ampera и Cadillac ELR, и сега отново изцяло електрически модел – Chevrolet Spark. На този етап Spark EV се предлага само в Калифорния и Орегон, но това не пречи още дето се вика почти да не е излязъл на пазара, а вече да му правят сериозно подобрение.
То е в теглото на батерията, което в модел 2015 ще е по-ниско с цели 15% от това в модел 2014. Новата батерия тежи 215 кг, с 39 кг по-лека е от настоящата и се прави в разширения завод за електрически системи на GM в Браунстаун, Мичиган.
В обновения си вариант батерията е с 19 кВтч капацитет и има 192 литиево йонни клетки, производство на LG Chem. Интересното е, че според GM с тази нова батерия пробегът не се увеличава, заради по-ниското тегло, но не се и намалява. Звучи като напредък, предвид че батерията на Spark 2014 е с 21 кВтч капацитет – значи за една година 15% по-ниско тегло и 10% по-малко капацитет, а пробегът остава същия.
Той е колкото и на BMW i3 – 130 км – а в бензинов еквивалент разходът е под 2.0 л/100 км. Между двата електромобила има съществена разлика, разбира се, най-малкото предвид карбоновата структура на i3.
Базовата цена на Spark EV в САЩ е $27,495, а месечната вноска при 72-месечен лизинг върху тази цена (след 10% първоначална вноска) е $398.
За батерията, чудесно, подобренията винаги са добре дошли, но през ноември 2013 от GM изненадващо обявиха, че няма да предлагат Spark EV в Европа, а за момента си остава и само в двата щата, за които стана дума в началото. Е, правят електромобили в GM, но дано да започнат да ги правят повечко и да ги предлагат в повече страни.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.