Тех гуруто на Tesla – 'На кого му пука колко секси ти е батерията'

Компоненти
В този блог: Техническият директор на Tesla Motors за батериите, системите за съхранение и ВЕИ технологиите.

Някои хора гледат в бъдещето не защото са ясновидци, а защото изгарят от пламенно желание за създаване на по-ефективни и полезни технологии. В Tesla Motors има много такива хора, като един от лидерите на компанията, Дж. Стробъл. На него дължим много за развитието на електромобилите и ето една изключителна порция прозрения на Стробъл за батериите, системите за съхранение и още много елементи от устойчивата верига, на която попаднахме наскоро...

Джонатан Стробъл е техническият директор на Tesla Motors и също член на борда на Solar City. Един ден той ще стане изпълнителен директор на Tesla, когато Елон Мъск се оттегли някъде през 2019, за да се фокусира върху Марс. Очаква се тогава Tesla или да премахне "motors" от своето име или да промени това на своя модул за съхранение на енергия.

През май, Стробъл говори близо час за съхранението на енергия по време на Silicon Valley/ SEEDZ Energy Storage Symposium. Неговата реч не беше професионално изпипана, с интонации и жестове, но беше от изключително значение, особено за акционерите в Tesla, защото обрисува връзката на компанията с батериите в миналото, настоящето и бъдещето. Ето някои акценти, събрани от TeslaMondo:

Страстта на Стробъл

"Аз наистина обичам батериите и може би дори повече от самите коли. Нещо като страст са ми."

"Някак изумително е, че дори през 90-те сме правили електромобили с оловно киселинни батерии."

"Tesla е първата компания, която реално комерсиализира и продава литиево-йонни коли на клиенти."

Скоростта на подобряване на батериите

"На всеки десет години виждаме нещо като удвояване на производителността и на енергийната плътност... Model S беше представен може би пет години след Roadster, с около 40 процента подобрения в технологията на батериите, фундаменталния химически състав и опаковката. И това се отрази в постигане на близо 300 мили пробег с Model S, от почти 85 кВ съхранена на борда енергия, в батериен пакет по-малък от този на Roadster. Но подобренията не спират. Ние ще продължаваме да наблюдаваме същото удвояване на всеки 10 години поне за още 10 до 20 години. И това е невероятно въодушевяващо по отношение на колата, защото вече сме на десетина процента подобрение преди конкуренцията с двигателите с вътрешно горене да стане повсеместна."

Гигафабриката на Tesla

"Абсолютно убеден съм, че нещата ще се развиват по-бързо от авто пазара. На никой не му пука особено колко секси ти е стационарната батерия или какъв й е дизайна. Много лесно е за продаване. Ако пести пари на клиента, ще продаваш и мащабите ще се увеличават. Целта на Гигафабриката е да постигне това увеличаване в обемите и намаляване на цените."

Соларните инсталации

"Повечето хора днес все още смятат, че ако монтират соларни панели на покрива на своята къща, вече не са свързани с мрежата. Вероятно 75 процента мислят така, а това е толкова погрешно. Абсолютно си свързан с мрежата и дори изцяло си зависим от нея, за да работи соларната ти система."

Ролята на батериите в зеленото съхранение на енергия

"Почти всеки осъзнава, че в много дългосрочен план трябва да стигнем до 100 процента възобновяема мрежа. Това изглежда логично, нали? Дали ще отнеме 50 или 100 години, кой знае. С добавяне на соларни инсталации по пътя към 50, 60, 70 възобновяема мрежа, се трансформираш изцяло и променяш концепцията си за това кога се получават пиковете. По обед ще има отрицателно търсене, трябва да е така, за да имаме 100 възобновяема мрежа. Очевидно, когато имаш енергия, ще трябва да генерираш допълнително. Съхранението просто става задължително, за да стигнем до това. В един момент няма да има избор."

Мотивът на човечеството

"Не е нещо, при което страхът от Co2 или от други неща ще бъде двигател на промяна. Икономиката и завладяващите технически достойнства на това решение ще ни тласкат към прогрес в това направление."

Съхранение на енергия от вятъра

"Ако погледнеш цената на вятърната енергия днес, тя е по-ниска от всичко останало, което хората могат да инсталират. Можеш да подпишеш договори за покупка на енергия в Тексас за под три цента на киловат час. Това е безумно евтино. Но му трябват системи за съхранение, за да стане по-голяма част от мрежовия микс."

Доставки на литий

"Има изобилие от сурови материали. Около литиевите системи за съхранение се шуми много, но ние сме ровили много надълбоко в това и знаем, че има свръх изобилие от литий далеч над прогнозите."

Регулаторни промени

"Tesla е новаторска компания по своята същност. Ние се фокусираме върху създаването на продукти, които провокират нуждата от промяна в регулаторната обстановка. Това е нещо като нашият цикъл с яйцето и ябълката. Мисля, че е много трудно да се ограмотяват хората за необходимостта от нови регулации на базата на хипотези."

Продажба на стационарни системи за съхранение на ЕРП

"Причината да стигнем дотук е донякъде в авто индустрията. Затова можем да кажем, 'Това е много нисък риск.' [При стационарите системи] Имаме много гигаватчаса в коли обикалящи в различни страни, работещи при много по-сурови условия от стационарните системи за съхранение. Ако работи в средата на стационарните системи една електромобилна батерия все едно си подремва."

Стареене на литиево-йонните батерии

"Определено няма да е литий-йон завинаги. Завинаги е твърде дълго понятие. Но според мен литий-йон технологията е за следващите 5, може би 10 години. И аз съм човекът, който най-много се надява и стиска палци за подобрения при батериите в каквито и форми това да става. Но ние не чакаме. Чакането е опасна игра, в която хората се въвличат. Като погледнеш която и да било развиваща се технология, винаги го има изкушението просто да чакаш и да не правиш нищо. Ние обаче виждаме способност да стигнем до ценови нива, както и бизнес и икономически модели, които сами по себе си са изключително смислени."

Всичките тези споделени от Стробъл детайли са безценни за широк кръг от хора. Различните индустрии, както и потребителите могат да се ориентират към много по-ефективно производство и потребление.

Вижда се, че погледът на хората в Tesla Motors далеч не спира само върху електромобилите, а върху целия обхват от елементи и технологии, които ги заобикалят. Информацията е пред нас, предоставена от хора, които очевидно успяват да ни доставят бъдещето сега. А подкрепата, която получават ясно показва, че са на прав път.

От: Tesla Mondo

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения