В този блог: В интервю за Spiegel озаглавено "Никой не иска скапана кола" Елон Мъск казва, че в бъдеще компанията му вероятно ще прави батерии в Германия.Точните думи на Мъск по темата са "Предполагам, че в дългосрочен план Tesla ще построи фабрика за батерии в Германия", но има и още интересни неща свързани с мнението му германската авто индустрия...
"Германските авто производители би трябвало да са много по-ентусиазирани за развитието на батериите, защото имат чудесни условия". Тези думи на Мъск ни звучат като неговото мнение за затварянето на фабриката в Каменц – единствената за производство на батерийни клетки за електромобили в Германия.
Въпросната фабрика е на Daimler, която наскоро също така продаде (както и Toyota) своите акции в Tesla, но Мъск не е притеснен: "Вероятно целта на Daimler и Toyota е просто да реализират печалба."
Една от причините Мъск да загатва за бъдещ строеж на фабрика за батерии в Германия логично е липсата на такава там. С развитие на електрическата мобилност обаче ще са нужни много такива фабрики, като по-рано Мъск дори предположи, че ще трябват 200 фабрики като тази, която Tesla започна да строи в Невада.
И в това интервю, за пореден Мъск не пропуска възможността да каже колко неефективни са горивните клетки, заради три пъти по-големия разход на енергия на електромобилите с такава технология, отколкото на тези с батерии.
Tesla не е прекъснала тотално отношенията си с Daimler и Toyota, но и двете компании са ориентирани към водорода, докато последните индикации са за по-близки връзки на Tesla с BMW, която заложи стабилно на електрическата мобилност с новата i програма.
Мъск казва, че освен за зарядни станции, двете компании ще работят и в други направления, като производството на карбонови панели, което "може да е много интересно за нашия отдел за разработка на купета."
Дългосрочен план е разтегливо понятие, но от опит вече знаем, че Елон Мъск не подмята просто така в интервюта разни неща. Интересно е дали Tesla ще подходи към такъв проект преди или паралелно с Гигафабриката в Невада или ще е нещо наистина в дългосрочен план, например след 6-7 години. С друго скорошно загатване на Мъск, че ще е ИД на Tesla вероятно още не повече от 3-4 години, повече клоним към първото предположение, но ще трябва да почакаме, за да разберем.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.