Реактивен електромотор без постоянни магнити от Ricardo

Компоненти
В този блог: По-опростен, евтин и ефективен електромотор, без редки земни материали.

Екип на Ricardo е разработил нов прототип – 85 кВт синхронен реактивен електромотор (без постоянни магнити) за задвижване на електрически превозни средства. В този мотор няма скъпи редки земни материали, но производителността е запазена, при това със значително намаляване на цената...

Разработката на мотор за електромобили е част от проект наречен RapidSR (Rapid Design and Development of a Switched Reluctance Traction Motor). Целта на този проект е да се намерят алтернативни решения на електромоторите с постоянни магнити, които изискват използване на скъпи и все по-трудни за намиране редки земни материали, предвид рязкото развитие на пазара на електромобили в световен мащаб.

При реактивните електромотори, въртящият момент се произвежда от магнитно привличане на стоманения ротор към електромагнитите на статора – няма постоянни магнити, няма и роторни намотки. Контролер подава енергия към всяка намотка на статора само когато може да произведе достатъчно въртящ момент. С оразмерено време за възбуждане на статора, машината може да работи като мотор или генератор. Реактивните мотори са прости, надеждни и много ефикасни в широк диапазон на натоварване.

Недостатък на тези мотори е, че осигуряват много висока енергийна плътност на ниска цена, но имат проблем с пулсациите при висок въртящ момент и ниска скорост, както и акустичен шум предизвикан от този недостатък.

В прототипа на Ricardo роторът е изработен от стоманени ламели, които насочват и фокусират енергийния поток. С максимално увеличаване на потока между статора и ротора може да се оптимизира производителността в рамките на малък по обем и тегло мотор, без редки земни елементи.

В прес съобщението на компанията не се казва нищо конкретно по въпроса с това "значително намаляване на цената," което живо ни интересува, защото с такива агрегати и по-евтини батерии следващото поколение електромобили вече може да се доближи много до цените на конвенционалните модели.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

интересно какво ли са измислили?! - [LINK=http://www.ricardo.com/en-GB/News--Media/Press-releases/News-releases1/2015/Ricardo-develops-next-generation-electric-vehicle-motor-/][/LINK]
... прилича ми на асинхронен двигател с накъсо съединен/кафезен ротор ама явно не е точно.

nedi alex
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения